Watches of Switzerland má v Londýně tři luxusní hodinářství v jednom

Watches of Switzerland – vlajková loď obchodů, Regent Street v Londýně. Obrázek poskytla CallisonRTKL.

Watches of Switzerland má v Londýně tři luxusní hodinářství v jednom

Představte si, že kupujete švýcarské hodinky za milion korun – za takovou cenu si z obchodu chcete odnést i nezapomenutelný a luxusní zážitek.

Proto se značka Watches of Switzerland rozhodla na londýnské Regent Street vytvořit ohromující reprezentativní prostory. Vzniknout mělo jedno z největších hodinářství na světě, které bude ztělesňovat značku samotnou i švýcarské hodinky, které se zde budou prodávat. Společnost Aurum, majitel značky i dalších britských hodinářství a klenotnictví, svěřila tento nelehký úkol irmě CallisonRTKL.

CallisonRTKL vlastní 19 architektonických a designových studií po celém světě a v Londýně ji čekala jedna nemalá výzva: vytvořit prostor pro různorodou skupinu zákazníků s rozličnými nákupními preferencemi. Tom Pulk, Senior Associate Vice President newyorské pobočky CallisonRTKL a lead designer celého projektu, vysvětluje, že jednotlivé skupiny zákazníků mají diametrálně odlišné potřeby i očekávání.

Tom Pulk, Senior Associate Vice President v CallisonRTKL a vedoucí designer pro projekty Watches of Switzerland. Obrázek poskytla CallisonRTKL

Někteří zákazníci si hodinky rádi pečlivě prohlížejí o samotě a dlouze o nákupu přemýšlejí. Významný segment zákazníků tvoří turisti: ti mají jen omezené množství času před odjezdem do další destinace a potřebují nakoupit relativně rychle. Další zákazníci naopak očekávají, že se s nimi prodejní asistent posadí, doporučí jim několik kousků a podrobně zodpoví všechny jejich dotazy.

„Luxusní zážitek si každý představujeme jinak,“ vysvětluje Tom Pulk. „Stojí za tím kulturní zvyklosti při nakupování. Měli jsme proto před sebou obrovskou výzvu: vytvořit prostory pro všechny tři skupiny zákazníků a navíc zařídit, aby se po prodejně mohl pokud možno nenápadně pohybovat personál.“

 

Jedny dveře do tři hodinářství. Jak se CallisonRTKL s touto výzvou popasovalo? Na rozloze téměř 1 600 m2 najdete tři patra a každé z nich má svou vlastní atmosféru – jako byste byli v luxusním obchodním domě.

„Ten koncept jsme si pracovně pojmenovali „jedny dveře do tří hodinářství,“ popisuje Tom Pulk.“ „Spodní patro, tzv. Calibre Room, je určeně k velmi rychlým nákupům. Tady si přijdou na své klienti, kteří si chtějí co nejrychleji koupit hned několikery hodinky. Nad ním je patro pro zákazníky, pro které jsou hodinky známkou společenského statusu a kteří si přišli prohlížet hodinky vystavené ve vitrínách a buticích jednotlivých značek. Nejvyšší patro je určené těm, kdo nákup hodinek rádi dlouze rozvažují. Jezdí sem soukromý výtah a je tu i salónek, kde mohou klienti nerušeně sedět i několik hodin.“

Neodmyslitelnou součástí návrhu byla i technologická řešení: od osvětlení až po zeď s obrovskou dotykovou obrazovkou, kde může až 20 lidí najednou vyhledávat informace o produktech nebo například zkoumat historii značky. Hlavní prostor studio navrhlo jako víceúčelový: při soukromých akcích je například možné decentně zakrýt jména jiných značek – to se hodí, když chce některá firma v prostorách uspořádat soukromou večeři či jinou událost.

Horní poschodí Watches of Switzerland. Obrázek poskytla společnost CallisonRTKL.

Celý obchod působí luxusně a moderně, zásadní ale bylo vyřešit také diskrétní obsluhu zákazníků. V CallisonRTKL navrhli skrytá schodiště po obvodu celého prostoru i v jeho hlavní části. Personál se díky tomu může po obchodu přesouvat, aniž by rušil klienty.

„Působí to téměř tajuplně – ve dveřích se z ničeho nic objeví prodejní asistent a nese vám sklenku šampaňského,“ popisuje Tom Pulk. „Poté požádáte o hodinky ze třetího patra a do několika minut leží před vámi. Výtah v zadní chodbě propojuje všechna tři podlaží – personál se díky tomu může nenápadně pohybovat v pozadí. Celé by se to dalo přirovnat k divadlu: všechen spěch a stres se odehrává v zákulisí.“

 

 

 

 

 

 

 

Výtah a schodiště ve Watches of Switzerland v AutoCADu. Obrázek poskytla společnost CallisonRTKL..

Točité schodiště a kruhový výtah v obchodě značky Watches of Switzerland. Obrázek poskytla společnost CallisonRTKL.

Kruhový výtah a AutoCAD. Celý koncept jednoho vstupu do tří hodinářství bylo potřeba zákazníkům srozumitelně přiblížit. V CallisonRTKL vymysleli inovativní řešení: vytvořili intuitivní tepající srdce celého obchodu.

„Celý prostor jsme propojili kruhovým výtahem a točitými schodišti. Společně odkazují na pohyby hodinového strojku,“ vysvětluje Tom Pulk. „Vstoupíte hlavním vchodem a po točitém schodišti můžete buď sejít přímo spodního patra, nebo kruhovým či soukromým výtahem vyjet nahoru. Všechny ty ladné pohyby a protipohyby připomínají hodinové soukolí.

CallisonRTKL pracuje plně v AutoCADu a tato platforma pro ně byla zcela nepostradatelná právě při navrhování schodiště a výtahu.

„V AutoCADu připravujeme všechny výkresy a nastavujeme standardy, od tvorby detailů přes tloušťky čar až po velikost stránek,“ popisuje Tom Pulk. „AutoCAD tvoří neoddělitelnou součást našeho pracovního procesu a pomáhá nám organizovaně připravovat výkresy a komunikovat s dalšími konzultanty.“

 

„Dodavatel výtahu pro obchod Watches of Switzerland v AutoCADu pracuje také a spolupráce nám fungovala bez sebemenšího zádrhelu. Posílali jsme si navzájem přepracované výkresy a důsledně jsme dodržovali náš vlastní systém sdílení souborů.“

Výtah a schodiště ve Watches of Switzerland v AutoCADu. Obrázek poskytla společnost CallisonRTKL.

Točité schodiště a kruhový výtah v obchodě značky Watches of Switzerland. Obrázek poskytla společnost CallisonRTKL.

Na Regent Street celý příběh nekončí, ale teprve začíná. Flagship store značky Watches of Switzerland byl dokončen v roce 2014. Od té doby značka otevřela několik dalších prodejen a všechny vychází z designu prostor   na Regent Street.

„Prodejny na letištích nejvíce připomínají Calibre Room a prostory v obchodních domech se vzhledem blíží hlavnímu patru s vitrínami jednotlivých značek. V londýnské čtvrti Knightsbridge vzniklo místo pro náročné zákazníky, to se atmosférou podobá nejvyššímu patru na Regent Street,“ popisuje Tom Pulk. „Tohle bylo na celém projektu nejlepší. Měli jsme jedinečnou šanci prozkoumat přání širokého spektra zákazníků a jejich touhy pak zhmotnit a přenést do reality

zdroj: https://www.autodesk.com/campaigns/inspired-by-autocad/design-time