portál uživatelů
softwarů Autodesk

Jaké známe druhy map textur v AutoCADu?

Mapovací textury: definují povrchové barvy, jako kdyby byl rastrový obrázek namalován na objektu. Obrázek šachovnicového vzoru můžete například použít na horizontální rovné ploše a vytvořit tak vzhled…

Jaké známe druhy map textur v AutoCADu?

Mapovací textury: definují povrchové barvy, jako kdyby byl rastrový obrázek namalován na objektu. Obrázek šachovnicového vzoru můžete například použít na horizontální rovné ploše a vytvořit tak vzhled parketové podlahy. Díky interakci mezi texturní mapou, vlastnostmi plochy objektu, světly a stíny je tato technika schopna vytvořit vysoce realistické obrázky.

Odrazové mapy: napodobují scénu odraženou na povrchu lesklého povrchu (jsou také známy pod názvem mapy prostředí). Aby se odrazové mapy dobře rendrovaly, materiál musí být jen mírně drsný a samotná odrazová rastrová mapa musí mít vysoké rozlišení (alespoň 512 x 480 pixelů). Poznámka: Odrazové mapy se liší od raytrace odrazů, které se vytvářejí bez mapování pomocí rendereru Foto Raytrace.

Mapy průhlednosti: určují neprůhledné a průhledné oblasti. Pokud má například váš rastrový obrázek podobu černého kruhu uprostřed bílého obdélníku a vy jej použijete jako mapu průhlednosti, plocha bude mít otvor v místě, kde je kruh mapován na objekt. Pokud je mapa průhlednosti barevná, převedou se na míru neprůhlednosti ekvivalentní hodnoty stupně šedi použitých barev.

Mapy nerovnosti: vytváří reliéfní nebo plastické efekty. Pokud je mapa nerovnosti barevná, převede se na zdánlivou výšku hodnota stupně šedi každé z barev. K vytvoření reliéfního nebo plastického efektu můžete vybrat libovolný obrázek pro mapování na objekt. Mapování nerovnosti značně prodlužuje dobu rendrování.