Animační techniky – VIZ
Na začátku tvorby jakékoli animace stojí rozbor jejich framů (stádií) a scén Základem animace je pohyb v rozsahu framů, který tvoří jedno stadium filmového záběru (scény). U každého obrázku máme…
Na začátku tvorby jakékoli animace stojí rozbor jejich framů (stádií) a scén
Základem animace je pohyb v rozsahu framů, který tvoří jedno stadium filmového záběru (scény). U každého obrázku máme dostupné vlastní animační pole nazvané Timeline (popis animace v čase), které je rozdělené podle jednotlivých framů. V 3D animačních programech se tato timeline často nazývá podle klíčových poloh Keyframer nebo Track View.
Pro popis animace využívá například Autodesk VIZ Track View
Popis animace je u složitějších scén nepostradatelným pomocníkem. Rotující a deformující se objekty spojené se zvukovými tracky by zamotali hlavu leckterému animátorovi. Dodejme jen, že v počítačové animaci používáme standardně 12 fps (frame per second – framů za sekundu), ale pro její filmovou kvalitu a dojem souvislého pohybu je nutné pracovat minimálně s 24 fps.
Zdroj: www.designtech.cz