portál uživatelů
softwarů Autodesk

Los Angeles zkracuje fronty a snižuje intenzitu dopravy pomocí technologie Autodesk MapGuide

Stavebnictví

Projekční kancelář města Los Angeles (BOE) spravuje návrhy a zajišťuje výstavbu veškeré infrastruktury ve městě včetně ulic a kanalizace, prověřuje stavební povolení a provozuje městský GIS (geografic…

Los Angeles zkracuje fronty a snižuje intenzitu dopravy pomocí technologie Autodesk MapGuide

Projekční kancelář města Los Angeles (BOE) spravuje návrhy a zajišťuje výstavbu veškeré infrastruktury ve městě včetně ulic a kanalizace, prověřuje stavební povolení a provozuje městský GIS (geografický informační systém).

Pro město, které se rozkládá na ploše přes 750 čtverečných mil, využívá 6 500 mil kanalizace a vyřídí ročně skoro 16 000 povolení to není nic jednoduchého. Pro lepší zvládnutí tak náročného úkolu vytvořila BOE web NavigateLA (http://navigatela.lacity.org). NavigaleLA je postaven na technologii Autodesk MapGuide a organizuje vše od problematiky udělování povolení k veřejným projektům.

Infrastruktura se rozrůstá

Pomocí NavigateLA mohou zaměstnanci města, projektanti i jednotliví občané jednoduše a online přistupovat k mapově orientovaným informacím o infrastruktuře v Los Angeles. Podle Clarka W. Robbinse, zástupce města v oblastech služeb, údržby půdy a GIS je město Los Angeles světovou jedničkou v poskytování veřejných služeb samosprávy prostřednictvím internetu.

Doprava a papírování je jen plýtvání zdroji a časem

Stejně jako ve všech amerických městech musí i v Los Angeles projektanti, kteří tvoří stavební projekty dokázat, že striktně dodržují místní předpisy během přísného schvalovacího procesu nutného pro udělení povolení.

Předtím než dostanou nutná povolení, musí projektanti doložit, že jejich návrhy počítají se změnami v infrastruktuře vynucenými vytvořením nových služeb – např. zvýšená intenzita dopravy. To v závislosti na projektu může znamenat rozšiřování ulic, instalaci pouličního osvětlení, dopravního značení, kanalizace, odvodnění a výsadbu stromů a dalších dřevin.

Bohužel vyřizování čehokoliv může být v Los Angeles časově velmi náročné, zvlášť když to zahrnuje dopravu stále zaplněným městem. A když k tomu přidáme čekání ve frontě v mapovém centru a procházení hromad papírových plánů, dostaneme výborný recept na neefektivitu. Ale před vznikem NavigaceLA to byla jediná cesta, jak získat potřebné informace nutné pro proces schválení povolení.

Tato situace nebyla pro BOE vůbec příjemná. Udržování papírových záznamů, které byly potřebné pro dokumentaci městské infrastruktury byl dlouhodobý problém. 6 500 mil městské kanalizace ve skutečnosti vyžadovalo okolo 5 500 papírových map.

V polovině 80. let se zdála být řešením stále více sofistikovaná technologie GIS. Mapy kanalizace byly ve více fázích stejně jako většina městských prostorově orientovaných informací digitalizovány a vloženy do rostoucí GIS databáze. Díky této iniciativě se údržba záznamů zjednodušila, ale přístup ke GIS datům byl velmi omezen pro zaměstnance města a ještě více pro veřejnost. A dokonce i ti, co přístup měli, viděli jen „holou“ grafiku.

Chtěli jsme systém, který prováže každý objekt v mapě s informací v databázi,“ říká Essam Amarragy, spolupracovník BOE pro pozemní stavitelství. „Když ale chcete jakoukoliv reálnou informaci jako např. datum dokončení potrubí nebo jeho materiál, musíte použít relační databázi.“

GIS informace rychle a jednoduše

Pomocí Autodesk MapGuide byl městský GIS prostřednictvím internetu propojen s dalšími důležitými daty, které souvisejí s infrastrukturou a tak byla vytvořena aplikace NavigateLA. Nyní mají návrháři a městští zaměstnanci stálý přístup k více než 250 vrstvám informací o městské infrastruktuře.

Když se chystá instalace systému na odvod odpadních vod, je možné zobrazit každý detail existující infrastruktury – hloubku, průměr potrubí, sklon, materiál a datum dokončení a pak už stačí jen zažádat o povolení online cestou. NavigateLA eliminuje papírování, nekonečné čekání ve frontách a nesčetné cesty skrz město, což jsou věci náročné finančně i časově. „Mnoho lidí tak ušetří spoustu času,“ říká Robbins. „Než aby všechno naskládali do auta a jeli na radnici, raději to prostě vyřeší přes internet. Tohle se jim moc líbí.“

BOE se nesnaží pomocí Autodesk MapGuide jen ulehčit život projektantům, ale také tuto technologii používá pro lepší údržbu a správu rozsáhlé městské infrastruktury. Městské krizové centrum může v reálném čase označit místo poruchy kanalizace a aktualizovat mapy. Zaměstnanci BOE také mohou efektivněji koordinovat projekty a eliminovat tak finanční ztráty, které často trápí velká města. Jako příklad lze uvést rozkopání ulice pro položení kabelů pár měsíců poté, co byla nově vydlážděna.

Komfortnější služby za méně peněz

Web NavigateLA navštíví měsíčně více než 7 000 uživatelů. To má velký dopad na pracovní zátěž v BOE, ať už se jedná o vyřizování povolení nebo posuzování projektů veřejně prospěšných staveb. Počet povolení se oproti loňskému roku zvýšil o 40 procent, ale čas nad nimi strávený naopak o 20 procent poklesl.

Tyhle věci řešíme pořád a nemohli bychom to dělat bez internetu. Byli bychom v pasti,“ říká Robbins. „ A hlavně Autodesk MapGuide hraje velkou roli, protože je to jeden z nejsilnějších nástrojů, jaký naši projektanti mají k dispozici.“

Síla a flexibilita produktu Autodesk MapGuide dovoluje BOE postupně aplikaci NaviageLA vylepšovat a naopak snižovat ekonomickou zátěž.

„Velkým plusem produktu Autodesk MapGuide je jednoduchost možnosti vlastního programování nových aplikací stejně jako již existujících oprav a vylepšení,“ říká Susan Shu, GIS manager v BOE. „Programové změny děláme téměř denně a pravidelně přidáváme do systému novou funkčnost a také datové vrstvy pomocí našich vlastních pracovníků namísto využívání často zdlouhavých služeb externích spolupracovníků. To nám dovoluje mnohem citlivěji vnímat potřeby zákazníků a dalších uživatelů.“

Zdroj : Reference Autodesku www.mapguide.com.