Rozšíření materiálové knihovny v Autodesk Inventoru 2013
Autodesk Inventor 2013 přichází v nové verzi aplikace s odlišným přístupem ke správě materiálových knihoven. Ve verzi 2012 a nižší bylo možné knihovnu Autodesk Inventoru rozšiřovat pouze na základě po…
Autodesk Inventor 2013 přichází v nové verzi aplikace s odlišným přístupem ke správě materiálových knihoven. Ve verzi 2012 a nižší bylo možné knihovnu Autodesk Inventoru rozšiřovat pouze na základě povolení zápisů do standardů, což nebylo příliš šťastným řešením, protože součástí standardů byly také další vlastnosti.
Vytvoření nového materiálu v kategorii Metallic Paint
Verze 2013 již poskytuje uživatelům výhodnější přístup k materiálovým knihovnám a jejich případným rozšiřováním, především v situaci, kdy chceme často pracně vytvořený materiál využít v jiném projektu.
Modifikace nového materiálu
Postup si popíšeme na jednoduché situaci, ve které vytvoříme v rámci jednoho projektu materiál a ten uložíme do materiálové knihovny pro další aplikaci. Základem operace je postupné zpracování nového materiálu v našem případě podle materiálové šablony barveného kovu.
Nový materiál vytvořený modifikací šablony
Tento materiál je zobrazen v horní nabídce aktuálně použitých materiálů v dané součásti, případně sestavě. Můžeme jej ovšem aplikovat pouze na úrovni aktuálně zpracovávaných dat, nikoliv u jiného projektu.
Aktivace uložení materiálu do materiálové knihovny
Pro případ dalšího využití již nemusíme v Autodesk Inventoru upravovat v nastavení projektu možnost přepisu standardů, ale stačí pouze aktivovat pravým tlačítkem myši příslušný příkaz pro uložení materiálu do knihovny. Standardně se provádí toto uložení do knihoven Autodesk Inventoru. V případě, že jsou součástí nového materiálu textury v podobě připojených bitových map, musí být tyto samozřejmě pro další zpracování dostupné.
Finální materiál uložený v knihovně Autodesk Inventoru