Autodesk zahájil spolupráci s firmou Unity. Společně se zaměří na virtuální realitu v softwarech 3ds Max a Maya
Společnosti Unity Technologies a Autodesk oznámily zahájení spolupráce, jejímž cílem je lepší propojení mezi několika různými nástroji – Unity je přitom prvním herním enginem, který získá přístup ke z…
Společnosti Unity Technologies a Autodesk oznámily zahájení spolupráce, jejímž cílem je lepší propojení mezi několika různými nástroji – Unity je přitom prvním herním enginem, který získá přístup ke zdrojovému kódu platformy Autodesk FBX SDK.
Vzájemná kooperace má za cíl poskytnout zjednodušený proces sdílení i vnitřní iterace, což vylepší schopnosti umělců pracujících jak v programech od Autodesku (3ds Max, Maya), tak s Unity.
Nejnovější vydání tohoto enginu – Unity 2017.2 – obsahuje nové, vylepšené možnosti pro import a export formátu FBX, včetně podpory vybraných vlastností softwarů Autodesk (např. interaktivní fyzický shader apod.).
Marc Stevens, viceprezident zábavní sekce Autodesku, k tomu říká: „u nás v Autodesku opravdu dbáme na to, aby práce v našich programech byla co možná nejplynulejší. Vzhledem k tomu, jak často uživatelé 3ds Maxu i Mayi využívají technologie Unity, je vzájemné propojení návrhových 3D nástrojů a herních enginů logickou součástí tohoto úsilí.“
První výsledky této spolupráce byly představeny již na začátku října letošního roku během konference Unite Austin 2017.
„Autodesk poskytl našim vývojářům ty nejpropracovanější nástrojové soupravy pro 3D modelování i animaci,“ popisuje André Gauthier, ředitel vývoje ve společnosti Unity, a dodává: „díky tomu jsme společně dokázali vylepšit jak interoperabilitu formátu FBX, tak vnitřní pracovní prostředí. Zvýšením produktivity jsme zároveň uvolnili ruce tvůrcům, kteří tak mohou naplno rozvíjet svoji kreativitu.“
Zmiňovaný release Unity 2017.2 pak nabízí kromě propojení s Autodeskem taktéž optimalizovanou podporu pro ARCore, ARKit, Vuforia a Microsoft Mixed Reality.
Zdroj zde.