portál uživatelů
softwarů Autodesk

Konstrukce sítí pro plynulé stínování

Pokud v dialogu Render nebo Nastavení renderingu používáte volbu Vyhlazené stínování pro základní rendrování, nastavte hustotu sítě tak, aby úhel mezi dvěma normálami libovolných dvou sousedních ploch…

Konstrukce sítí pro plynulé stínování

Pokud v dialogu Render nebo Nastavení renderingu používáte volbu Vyhlazené stínování pro základní rendrování, nastavte hustotu sítě tak, aby úhel mezi dvěma normálami libovolných dvou sousedních ploch sítě byl menší než úhel vyhlazení. 

Pokud je úhel větší než úhel vyhlazení, při rendrování modelu se mezi těmito plochami objeví hrana, a to i v případě, že je zapnuta volba Vyhlazené stínování. Hodnotu Úhel vyhlazení můžete řídit v dialogu Render nebo Nastavení renderingu.

Pokud je volba Vyhlazené stínování vypnuta, aplikace Render přidělí barvu nebo materiál každé ploše podle světla, které dopadá na základnu normály (tedy na těžiště plochy). Protože toto stínování je rovnoměrné po celé ploše, často jsou viditelné hrany mezi plochami.

Pokud je volba Vyhlazené stínování zapnuta, AutoCAD může buď vypočítat stínování pro každý vektor a potom vytvořit průměr stínování pro plochu (Gouraudovo stínování) nebo vypočítat stínování pro každý pixel (Phongovo stínování). Phongovo stínování vytváří mnohem realističtější zvýraznění a představuje jedinou metodu používanou fotorealistickými renderery.