Skrytí čar nebo stínování 3D objektů
Skrytí hran v 3D objektech Při tvorbě nebo editaci výkresu pracujete s drátovým modelem představujícím objekt nebo plochu a proces skrytí použijete pouze při ověření skutečného umístění těchto objekt…
Skrytí hran v 3D objektech
Při tvorbě nebo editaci výkresu pracujete s drátovým modelem představujícím objekt nebo plochu a proces skrytí použijete pouze při ověření skutečného umístění těchto objektů. Pokud je složitý výkres zobrazován nebo vykreslen jako drátový model, často vypadá příliš nepřehledně na to, aby z něj bylo možno zjistit užitečné informace. Skrytí objektů v pozadí, které by byly ve skutečnosti překryty objekty v popředí, výrazně zjednodušuje zobrazení a zpřehledňuje výkres.
Obr.: skryti.gif
Nezobrazení hran pozadí učiní zobrazení mnohem jasnější; není možné však upravit skryté hrany, rendrované pohledy.
Výpočty a zakrývání skrytých hran může být časově náročné, ale i tento proces si můžete několika způsoby urychlit. Můžete se například vyhnout kreslení detailů, jež nebudou vidět v měřítku, ve kterém výkres budete zobrazovat nebo vykreslovat. Lze také přiblížit části výkresu, ve kterých mají být vyjmuty některé objekty z procesu skrytí.
Způsob zobrazení hran můžete nastavit změnou nastavení v dialogu Nastavení skrytých hran.
Hrany můžete skrýt u jednoho nebo více vybraných objektů ve výkresu, čímž lze docílit urychlení celého procesu.
Při skrytí hran na objemových tělesech vytváří AutoCAD na objektu síť. Pokud je systémová proměnná DISPSILH zapnuta (1), AutoCAD potlačuje kreslení sítě a nakreslí pouze obrys objemového tělesa.
Pokud je aktuální pohled stínován, bude při skrytí hran na objemových tělesech potlačeno kreslení sítě a místo toho se zobrazí drátový model se skrytými hranami. Tato operace je stejná jako výběr volby Skryté příkazu SHADEMODE nebo výběr volby Skrytý z nabídky Zobrazit – Stín. Při rendrování aktuálního pohledu je skrytím hran objemových těles vytvořena síť.
Přidání jednoduchého stínování k 3D objektům
Nezobrazování skrytých hran zdokonaluje výkres a zpřehledňuje objekty, stínování navíc vytváří realističtější obrázek modelu. Příkaz SHADEMODE nabízí volby pro zobrazení a editaci objektů v podobě drátových modelů nebo stínovaných obrázků. Volby stínu používají světlo, které vychází z jednoho zdroje umístěného přímo za vámi (světlo typu „přes rameno“) a pevné množství okolního světla. Toto světlo můžete nahradit vlastními světly.
Regenerace výkresu nemá na stínování vliv. Stínované obrázky můžete editovat tak, že je normálně vyberete. Když vyberete takový stínovaný objekt, zobrazí se přes stínování drátový model a uzly. Svůj výkres můžete také uložit a později jej otevřít s vystínovanými objekty.
Pokud je aktivní příkaz 3DORBIT, můžete svůj model stínovat výběrem odpovídající položky z místní nabídky. Zatímco příkaz SHADEMODE můžete použít k zobrazení světla a základních materiálů, příkaz RENDER používejte k zobrazení světla a materiálů v co nejmenších detailech.