Realistické rendrování 3D objektů, 4. díl – konfigurace rendrování pro různá zobrazení
Nastavení bitových matic pro řízení hloubky barev Při rendrování objektů do souboru můžete nastavit bitovou matici. Počet bitových matic (někdy také hloubka barev či hloubka pixelů) označuje počet bit…
Nastavení bitových matic pro řízení hloubky barev
Při rendrování objektů do souboru můžete nastavit bitovou matici. Počet bitových matic (někdy také hloubka barev či hloubka pixelů) označuje počet bitů informací dostupných pro definování stínu nebo barvy pixelu. Pokud je bitová matice 1, pixel může být pouze černý nebo bílý (zapnut nebo vypnut) a pro definování jeho stavu je vyžadován pouze jeden bit.
Pokud je bitových matic 8, pixel může mít jeden z 256 šedých odstínů (vypočteno jako 2 na 8) a při definování jeho barevného stavu je vyžadováno 8 bitů. Při použití 24 bitů je vyžadováno 24 bitů informací, ale lze zobrazit téměř 16,8 milionu barev (2 na 24). Pro dosažení uspokojivých výsledků rendrování je nutné použít alespoň 8 bitů, nejlepší výsledky získáte s bitovou maticí 24 bitů.
Při rendrování do okna Render může být rendrovaný model zobrazen méně barvami nebo v horší kvalitě, než jste očekávali. Tuto situaci může způsobit například to, že jste v dialogu Volby Windows Renderu vybrali 8bitovou hloubku nebo máte 8bitový displej systému Windows. Pokud váš systém podporuje 16 nebo 24bitovou hloubku barev, můžete tuto hodnotu změnit a v okně aplikace Render používat 24bitovou barvu.
Při rendrování do výřezu používá aplikace Render aktuální hloubku barev systému Windows.
Jak změnit hloubku barev pro rastrové soubory v okně aplikace Render