portál uživatelů
softwarů Autodesk

Realistické rendrování 3D objektů, 14. díl – uložení a opětovné zobrazení rendrovaného obrázku

Opakované zobrazení rendrovaného obrázku Jakmile máte rendrovaný obrázek uložený, můžete jej kdykoliv znovu zobrazit. Pokud jste uložili obrázek ve formátu BMP, TGA nebo TIFF, můžete si jej zobrazit p…

Realistické rendrování 3D objektů, 14. díl – uložení a opětovné zobrazení rendrovaného obrázku

Opakované zobrazení rendrovaného obrázku

Jakmile máte rendrovaný obrázek uložený, můžete jej kdykoliv znovu zobrazit. Pokud jste uložili obrázek ve formátu BMP, TGA nebo TIFF, můžete si jej zobrazit pomocí příkazu ZOBRAZ. 

Výchozí velikost obrázku v poli Obrázek odráží celou velikost displeje měřenou v pixelech. Je lepší zobrazit pouze část obrázku, než jej zobrazovat celý.

Jakmile oříznete velikost obrázku v poli Obrázek, AutoCAD zaktualizuje hodnoty souřadnic a zobrazí hodnoty velikosti oříznutého obrázku v textových polích Obrazovka v daném dialogu. Souřadnice X,Y definují levý dolní roh uložené plochy obrázku — implicitně 0,0. Umístění zobrazeného obrázku neboli posunutí obrázku můžete také změnit.

Pokud jste rendrovaný obrázek přímo uložili do jiného formátu souboru než BMP, TGA nebo TIFF, potom více informací o importu takových souborů do výkresu naleznete v dokumentaci Instalační příručka.

Kopírování rendrovaných obrázků do schránky

Obrázek z okna Render můžete zkopírovat do schránky za účelem použití obrázku v aplikacích DTP a dalších. Chcete-li obrázek vložit do jiné aplikace, není nutné uzavírat AutoCAD. Spusťte pouze danou aplikaci, otevřete dokument a pomocí příkazu Vložit (Paste) vložte obrázek ze schránky.

Použití aplikace Render s jinými aplikacemi

Některé produkty firmy Autodesk® jsou úzce spojeny s rendererem AutoCADu. Jedná se zejména o aplikace 3D Studio, AME (Advanced Modeling Extension), AutoSurf® a AutoCAD Designer.

3D studio

Pokud chcete použít geometrii AutoCADu a data rendrovat pomocí 3D Studia, výkres můžete exportovat pomocí nabídky Soubor – Export (nebo příkazu PIŠ3DS) nebo soubor 3D Studia importovat pomocí nabídky Vložit – 3D Studio (nebo příkazu ČTI3DS).

AME

Pokud máte výkres, který obsahuje objekty vytvořené v objemovém modeláři AME, použijte před vyvoláním příkazu RENDER AutoCADu příkaz AMEPŘEVOD k převodu objektů na objekty AutoCADu. Při rendrování těchto objektů není nutné mít spuštěno AME. Připojené definice materiálů AME nejsou přeneseny do výkresu spolu s převedenými objekty. Pomocí příkazu RMAT připojte k objektům nové materiály.

Mechanical Desktop

Pokud chcete použít geometrii AutoCADu a data rendrovat pomocí Mechanical Desktopu, výkres můžete exportovat pomocí nabídky Soubor  Export nebo soubor importovat pomocí nabídky Vložit  DXB formát.

AutoSurf

Před rendrováním je nutno explicitně převést plochy AutoSurfu® na sítě. Pokud není síť dostatečně hustá pro kvalitní rendrování, zvětšete velikost výkresu faktorem od 10 do 50 a potom vytvořte nové sítě pomocí položky Zobrazení plochy v nabídce AutoSurf. Jemnější síť bude při rendrování lépe vyhlazena.

Aktualizace výkresů starších než AutoCAD 13

Výkres obsahující informace aplikace AutoShade (například světla, bloky scén, bloky kamer) můžete bez problému otevřít. Když načtete AutoCAD Render, AutoCAD aktualizuje všechny staré informace bloků do nových typů bloků aplikace AutoCAD Render a provede ve výkresu v blocích (kamera, světlo, bloky scén) aplikace Render starší verze než AutoCAD Release 13 následující změny.

  • Camera. Převede informace v blocích kamer do pojmenovaných pohledů pomocí názvů kamer a vymaže bloky kamer. Pokud již pohled stejného názvu existuje, AutoCAD k názvu automaticky připojí číslo.
  • Overhead, Direct, Sh_Spot. Ponechá bloky světel v původně vloženém formátu. Soubor overhead.dwg je blok pro bodová světla, soubor direct.dwg je blok pro vzdálená světla a soubor sh_spot.dwg je blok pro reflektory.
  • Clipper. Odstraní bloky clipper.
  • Shot. Převede informace v blocích shot na definované scény a odstraní bloky shot.