Nová verze grafické knihovny Microsoft DirectX s podporou nového shaderu 4.0
Už při poslední změně se snažila společnost nVidia dotlačit Microsoft ke změně názvu na 9.1, nikoliv na 9.0c. Důvod je jednoduchý. Ve specifikaci rozhraní DX se v poslední verzi měnil pouze Shader mod…
Už při poslední změně se snažila společnost nVidia dotlačit Microsoft ke změně názvu na 9.1, nikoliv na 9.0c. Důvod je jednoduchý. Ve specifikaci rozhraní DX se v poslední verzi měnil pouze Shader model z verze 2.0 na 3.0. ATI dále využívá Shader model 2.0, zatímco nVIDIDA u série 6000 již zavedla třetí verzi. Tím, že by se změna projevila na názvu více, než jen písmenkem, by nVIDIA získala nespornou marketingovou výhodu.
Microsoft se však nedal zviklat k ukvapenému kroku, a stejně to vypadá i nyní, když se do příští verze DX zařazuje Shader model 4.0.
Nový shader vylepší vzhled 3D scén
Kdo pozorně sleduje scénu grafických karet, určitě si všiml, že tímto rozhodnutím Microsoft zůstává naprosto neutrální ve vztahu k výrobcům grafických karet. ATI s čipem R580 přechází totiž na již zmiňovaný Shader Model 4.0 a stejně jako v minulosti, ani teď nehodlá zvýhodňovat jednu z firem ATI a nVIDIA. Novou verzi DirectX si na své počítače nainstalujeme nejspíš až v průběhu roku 2006.
Zdroj: The Inquirer