portál uživatelů
softwarů Autodesk

Vektorová grafika

Vektorová grafika nám nabízí možnost obrázek libovolně zvětšovat, aniž by se objevily „zuby“. Při práci můžeme upravovat již nakreslené křivky. Obrázky lze bez ztráty kvality libovolně def…

Vektorová grafika

Vektorová grafika nám nabízí možnost obrázek libovolně zvětšovat, aniž by se objevily „zuby“. Při práci můžeme upravovat již nakreslené křivky. Obrázky lze bez ztráty kvality libovolně deformovat a tvarovat.

Francouzský matematik a konstruktér Pierr Béziere vyvinul matematickou metodu jíž byl schopen popsat libovolný úsek křivky pouze za pomoci čtyř bodů. Stačí tak znát dva krajní tzv. kotevní body jež definují danou úsečku a dva tzv. kontrolní body určující vlastní tvar křivky. Spojnice mezi kontrolním a kotevním bodem je vlastně tečnou k výsledné křivce.

Bézierovi 2D křivky (mohou být samozřejmě i 3D)

V současnosti je naštěstí k dispozici již celá řada grafických programů které od uživatele nevyžadují rutinní znalost polynomů třetího řádu jimiž jsou obrázky popsány a tak se můžeme klidně věnovat vlastní grafické tvorbě.