portál uživatelů
softwarů Autodesk

Heterogenní scény v Autodesk VIZ

Autodesk VIZ (navazující na dřívější 3D Studio VIZ) je modelovací, rendrovací a animační software pro vytváření fotorealistických vizualizací a animací v architektuře a designu. Vlastní tvorba scény j…

Heterogenní scény v Autodesk VIZ

Autodesk VIZ (navazující na dřívější 3D Studio VIZ) je modelovací, rendrovací a animační software pro vytváření fotorealistických vizualizací a animací v architektuře a designu. Vlastní tvorba scény je díky přímosti klasického modelování (neparametrického) výrazně ulehčena především u objektů definovatelných pomocí NURBS ploch.

V technické oblasti (průmyslový design, architektura) hraje výraznou roli možnost kompatibilního přenosu dat. V této oblasti je Autodesk VIZ velmi flexibilní a poskytuje svým uživatelům celou řadu možností pro tvorbu heterogenní scény.

Při návrhu nového projektu je Autodesk VIZ velmi flexibilní

Scéna může obsahovat

·Objekty vytvářené pomocí klasického modelování, například v AutoCADu a vertikálních produktech. Tyto produkty nejsou pro přímý import objektů (*.DWG) vyžadovány.

·Objekty vytvářené pomocí parametrického a adaptivního modelování (Inventor, Revit). Jedná se o stěžejní oblast technického navrhování ve 3D (strojírenství a architektura). Pro zdárný import objektů z Autodesk Inventoru (*.IPT, *.IAM) musí být produkt paraelně nainstalován na vašem počítači.

·Objekty jsou vytvářeny přímo v Autodesk VIZ, nejčastěji ve formě plošných prezentací a NURBS ploch*. Modelování se provádí přímo v Autodesk VIZ.

Typický příklad NURBS plochy vytvořené přímo v Autodesk VIZ

Poznámka: NURBS je zkratka, která vychází z anglického pojmu Nonuniform Rational B-Spline. Příkaz Spline vytváří skutečnou křivku NURBS, kterou lze použít pro tvorbu ploch. Pro tvorbu ploch lze možné navíc využít hladkých obecných křivek. Hladké spline křivky umožňují intuitivní definici a tvorbu obecných NURBS ploch.

 

Spojení adaptivních modelů Autodesk Inventor a vizualizace v Autodesk VIZ

Mezi nejznámější osobnosti, stojící u zrodu modelování ploch patří P. Bézier, který jako první navrhl křivky a plochy definované sítí bodů. Velmi významným úspěchem v této oblasti je zavedení spline křivek a ploch na základě prací S. Coonse a B. Barskyho. Hladké křivky umožňují intuitivní definici a tvorbu obecných ploch pomocí NURBS ploch.

Správa importovaných objektů

K dispozici jsou efektivní nástroje (Správce hladin, architektonické materiály, schématické pohledy). Pro správu objektů nabízí Autodesk VIZ importní filtry, které v sobě integrují vše potřebné po zdárný přenos 3D dat a jejich konverzi.

 

Importní filtr pro Autodesk Inventor poskytuje rekonverzi materiálu a rozlišení ploch

Stabilita těchto nástrojů je velmi dobrá i u komplikovaných modelů a sestav a není tedy nutné rozkládat import do samostatných sekcí. Velmi užitečnou funkcí je modifikace rozlišení generovaných ploch, kterou oceníte především u detailních pohledů.

Importované modely z AutoCADu lze upravovat v původních hladinách, které jsou převzaty z AutoCADu

Importní filtr po DWG nabízí mimo jiné rozdělení objektů podle typických AutoCAD vlastností