Využití tvorby textových nápisu v Autodesk Inventor
Ukázka praktického využití textu na modelu – tachometr a zde ukázkový nápis – Inventor, přičemž je to výstupek. Jako všechno v Inventoru i text se dělá za pomoci náčrtu a to v nabídce 2D…
Ukázka praktického využití textu na modelu – tachometr a zde ukázkový nápis – Inventor, přičemž je to výstupek.
Jako všechno v Inventoru i text se dělá za pomoci náčrtu a to v nabídce 2D Náčrt (2D Sketch Panel), a dále nabídka (panel) Text.
Daný náčrt (budoucí text) umístíme na plochu, kterou potřebujeme (pomocí výběru přes dva rohy přes úhlopříčku) a objeví se nabídka Styl Textu (Format Text), kde zvolíme barvu textu, tloušťky čar, písmo a jiné parametry.
Umístění nápisu – se dá provést přesně za pomocí kótování (dle rozměru, které potřebujeme) nebo také tím, že text vložíme tam, kam potřebujeme bez přesných rozměrů a můžeme s ním manipulovat a pracovat (pomocí výběru). A také plné využití 2D vazeb (definují chování jednotlivých entit)
Kolmost, rovnoběžnost, tečnost, totožnost a jiné.
Tvorba 3D řešení se provádí v nabídce Prvky součásti (Part Features) ® Reliéf (Emboss)
Vybere se daný profil určený pro tvorbu textu (v mém případě Inventor), a zvolí se jak daný reliéf bude vypadat a jak bude zasazen do plochy
modelu. Může být vysunut ven, nebo se provede zářez do tělesa nebo přes celou část tělesa – prochází tělesem nebo Reliéf pod nějakým úhlem.
Vybere se směr tvorby reliéfu – ven nebo dovnitř – zelená šipka.
A délka vysunutí – tedy šířka daného písma – Depth.
Výsledné řešení daného tělesa – různé možnosti aplikace:
Tímto je tvorba Textu (Reliéfu) dokončena a lze jej používat na cokoliv.
Tento příspěvek napsal pan Zdeněk Urbánek – člen Autodesk clubu!
A získává na své konto v klubové hře Autodesk clubu 50 bodů!