Jak vytvořit vlastní textury v Autodesk Inventoru?
1.Obrázky, které se běžně používají bývají většinou ve zkomprimovaném formátu jpg. Pro tvorbu textur musíte ale využít obrázek v bitmapové podobě s příponou bmp. K převodu lze použít mn…
1.Obrázky, které se běžně používají bývají většinou ve zkomprimovaném formátu jpg. Pro tvorbu textur musíte ale využít obrázek v bitmapové podobě s příponou bmp. K převodu lze použít mnoho volně dostupných grafických programů. Základní úpravu obrázku pro texturu lze provést v tzv. Malování, které je součástí Windows a naleznete ho v nabídce Start/Příslušenství/Malování. Pokud jste zkušení a kreativní uživatelé, můžete využít profesionálních nástrojů pro kreslení obrázků např. Photoshop, Corel…
2.V případě, že vytváříte standardní texturu, velikost bitmapového obrázku by měla být 96×96 bodů na palec (dpi).
3.Uložte bitmapový obrázek do adresáře aktuálního projektu, nebo adresáře na disku, nebo sdílené knihovny. Jestliže chcete zpřístupnit texturu pro jakýkoliv projekt, umístěte soubor do podadresáře Surfaces, který je umístěn v instalačním adresáři Inventoru (…Program Files/Autodesk/Inventor 10/Textures/Surfaces
4.Z roletového menu Formát spusťte Editor stylů. Z barev vyberte Výchozí.
5.U textury klikněte na Vybrat a zvolte vytvořenou texturu.
6. V případě, že je zvolen výchozí materiál dílu,změní se vzhled stěn, podle Vámi vytvořené textury.