portál uživatelů
softwarů Autodesk

Vytvoření automatické výškové kóty v ADT 2006

Strojírenství

1. Otevření nového výkresu (Metric), nastavení měřítka výkresu na 1:1 a nakreslení výškové koty v měřítku 1:1. 2. Nadefinování atributu pomocí příkazu ATTDEF nebo Formát›Blocks›DefineAttributes…

Vytvoření automatické výškové kóty v ADT 2006

1. Otevření nového výkresu (Metric), nastavení měřítka výkresu na 1:1 a nakreslení výškové koty v měřítku 1:1.

2. Nadefinování atributu pomocí příkazu ATTDEF nebo Formát›Blocks›DefineAttributes.

Tag se musí vyplnit na ELEVATION, Do Value se vyplní jakékoliv číslo, které bude zobrazeno na ikoně výškové koty. Dále se nastaví zarovnání, styl a výška textu hodnoty výšky.

Po potvrzení OK se atribut vloží jako text ke grafickému symbolu výškové kóty.

3. Nadefinování bloku pomocí příkazu B, nebo Formát› Blocks› BlockDefinition. Vyplní se název bloku např. kotavýšky1. Pomocí Select objects se vyznačí objekty a určí vkládací bod – Pick point. Po nadefinování bloku potvrdit OK, objeví se tabulka Edit Attributes a tu také potvrdit OK.

4. Vytvoření multi-view bloku:

Formát› Style Manager› Multi-PurposeObject› Multi-View Block Definitions. Kliknutím pravým tlačítkem myši na Multi-View Block Definitions a následně kliknutím na NEW se vytvoří nový multi-view blok, který se pojmenuje např.: kotavýšky10. Název tohoto multi-view bloku nesmí být shodný jako název bloku a nesmí obsahovat mezery.

Kliknutím na název vytvořeného multi-view bloku (popř. kliknutím pravým tlačítkem myši na název nového multi-view bloku a poté kliknutím na edit..) se objeví 3 záložky: General, View Blocks a Classifications. V záložce View Blocks se klikne na Add…, objeví se okno kde se vybere název bloku kotavýšky1 zobrazující výškovou kótu a potvrdí se OK. Poté se zavře okno Style Manager potvrzením OK.

 

5. Spustí se AEC Content Wizard: Formát› AEC Content Wizard. V Content Type se zaškrtne Custom Command. V Current Drawing se vybere název multi-view bloku kotavýšky10 a tlačítkem Add>>> se tento multi-view blok přidá do Content File. Do řádku Command String se napíše:_.aecannoelevationlabeladd kota výšky10

 

 

Pomocí tlačítka další> se objeví druhá karta, kde je potřeba zaškrtnout Drawing u pole Additional Scaling, aby se při vkládání výškové koty upravovala automaticky velikost dle aktuálně nastaveného měřítka výkresu. Dále je možné pomocí tlačítka Select Layer Key vybrat hladinu ve které budou vkládány výškové koty, jinak budou výškové kóty vkládánydo aktuální hladiny.

Pomocí tlačítka další> se objeví poslední karta, kde se vyplní název souboru File Name: kotavýšky10 a pomocí tlačítka browse se tento soubor uloží do adresáře AEC Content.

C:Documents and SettingsAll UsersData aplikacíAutodeskADT 2006enuAEC Content.Poté se ukončí AEC Content Wizard tlačítkem dokončit.

6. Spustí se Design Center pomocí CTRL+2, nebo Tools› Design Center.

Vybere se prostřední záložka AEC Content a klikne se v levém sloupci na Architectural Desktop. V pravém sloupci se objeví ikona s výškovou kotou a s názvem kotavýšky10.

Zároveň se spustí Tool Palettes pomocí CTRL+3 a vybere se záložka kam se vloží nástroj na vytvoření výškové koty. Tento nástroj se tam vloží klepnutím a podržením na ikonu v Design Center a následně přetažením do vybrané záložky v Tool Palettes.

7. Nadefinování výškového systému při prvním vložení výškové koty do výkresu. Při vložení výškové koty do výkresu z Tool palettes se objeví dialog kde je potřeba pomocí ikony Define UCS určit počátek od které se bude automaticky počítat výška. Poté se určí kladný směr z-souřadnice nebo-li výšky a nakonec se určí název tohoto zadaného výškového systému. Při dalším vkládaní výškové koty z Tool palettes pak stačí tento dialog pouze potvrdit.

8. Styl textu zobrazující výšku je závislý dle nastavení karty Primary Units ze stylu kót aktuálně nastaveného na výkrese v liště Dimension.

9. Automatické výškové kóty