Dynamická vizualizace v Revitu
U prakticky všech software Autodesku, které jsou postaveny na principech modelování je integrována vysoce kvalitní podpora hardware akcelerace zobrazovacích funkcí. Jedná se především o funkce umožňuj…
U prakticky všech software Autodesku, které jsou postaveny na principech modelování je integrována vysoce kvalitní podpora hardware akcelerace zobrazovacích funkcí. Jedná se především o funkce umožňující on-line vykreslování vektorových polygonů a stínovaných ploch. Tyto funkce jsou vesměs vázány na podporu grafického API Open GL. V současné době je prakticky jedno, kterou z grafických karet použijete, za standard, který je integrován ve většině grafických akcelerátorů je považována verze Open GL 1.5, případně vyšší.
Autodesk Revit je také ve své koncepci aplikací primárně stavějící na tvorbě prostorových modelů. Vzhledem k předpokládanému rozsahu objektů ve scéně a tím odpovídajícímu množství vykreslovaných polygonů je dobré vsadit při nákupu na značkový akcelerátor. My jsme pro náš test použili dva typy PCI akcelerátorů postavených na chipech NVidia a ATI. Jednalo se konkrétně o low-end grafické akcelerátory Asus Extreme N6600 Silencer 128MB, PCI-E s chipem GeForce 6600 a o Asus Extreme AX700-X/TD 128MB, PCI-E s čipem ATI Radeon X700 LE. Prakticky se jedná o velmi levná řešení grafického vykreslování v ceně přibližně 2000 Kč, prakticky tedy o systémy, které využijí především školy a méně nároční uživatelé.
Našim cílem bylo především prověřit schopnosti těchto akcelerátorů při bezchybném zobrazovaní modelů v Autodesk REVITu a kvalitu jednotlivých typů zobrazení při práci na úrovni 2D výkresů i na úrovni 3D modelů. Tedy při operacích, které primárně vyžadují hardware akceleraci.
Snadné přepínání vzhledu modelu na liště
Na níže uvedeném obrázku si můžete prohlédnout výsledky našeho jednoduchého testu, který byl proveden na tutoriál modelu, dodávaném s REVITem. Oba grafické akcelerátory byly instalovány s referenčními ovladači od výrobce čipu, nikoli od výrobce akcelerátoru a byly provozovány se standardním nastavením parametrů Open GL. Velmi příjemným překvapením byl také výkon obou grafických akcelerátoru při transformacích objektů jak ve drátových tak ve stínovaných modelech.
Jednotlivé typy zobrazení v Autodesk REVIT
Závěrem bych již podotkl, že investice do kvalitního akcelerátoru se opravdu vyplatí, ale z výše uvedeného testu si můžete být jisti, že pro vaši práci vystačí i méně nákladná řešení, která v současné době prakticky splňují všechny základní požadavky kladené na podporu rychlého vykreslování vektorových objektů.