portál uživatelů
softwarů Autodesk

Hall & Foreman, Inc. šetří čas s Autodesk Infrastructure Solutions

Stavebnictví

„Abychom zůstali stále konkurenčně schopní, zkoušíme dělat více, než jen poznávat potřeby našich klientů,“ říká Mike Partenheimer, CAD manager HFI. „Vždy hledáme cesty ke zlepšení ne…

Hall & Foreman, Inc. šetří čas s Autodesk Infrastructure Solutions

„Abychom zůstali stále konkurenčně schopní, zkoušíme dělat více, než jen poznávat potřeby našich klientů,“ říká Mike Partenheimer, CAD manager HFI. „Vždy hledáme cesty ke zlepšení nebo rozšíření našich služeb s využitím nejnovějších technologií. S využitím řešení Autodesk je převod dat mezi jednotlivými obory mnohem snazší a je tak jednodušší zabezpečit kvalitní služby a inovace mezi veškerými stavebními procesy.“

Překreslování znamená nákladné zpoždění

Trh s bydlením je v jižní Kalifornii velice silný, i když by se mohlo zdát, že proud nových obyvatel by měl mít určité hranice.Díky tomu je pracovní vytížení všech pracovníků HFIvyšší než obvykle. Covenant Hills jsou jedním z posledních projektů HFI. Jedná se o seskupení více než 1000 nových domů uvnitř osídlení Ladera Ranch v kalifornském Orange County. Na této lokalitě je nutné provést, vzhledem k převažujícím příkrým svahům s jílovitou půdou, více než 11 milionů krychlových metrů zemních prací. Mnoho domů a rezidencí v Jižní Kalifornii znamená samozřejmě také mnoho příležitostí pro maloobchodní sféru a nedávné projekty HFI jsou toho důkazem. Nové nákupní středisko Kohl’s o rozloze9000m2 v kalifornské Glendoře je typickým komerčním projektem, který zaměstnává inženýry v HFI. Díky klíčové roli této firmy byl projekt dokončen s dvoutýdenním předstihem, což mělo odezvu v oblasti stavebnictví.

S tak velkým počtem projektů však musela firma HFI zabezpečit, že se všechny projekty budou držet stanovených časových plánů. Bylo tedy nutné se vyvarovat zdržení, které se mohou promítnout do dalších projektů. A jak každý profesionální developer ví, změny jsou nejčastějším důvodem zdržení na každém projektu a v těch rozsáhlejších jsou prakticky nevyhnutelné. Jednoduchá změna plánované orientace několika cest může mít dopad na vše od kanalizace po vozovku. Manuální vkládání těchto změn do více jak deseti či stovky ovlivněných výkresů může trvat od 10 do 15 minut na výkres. Určený počet změn, které se vyskytují jako projektový vývoj a čas na překreslení, může navýšit celkový čas na projekt o stovky hodin. Ačkoli je překreslení určitě přítěží, hlavní problém (a zdržení) nastane, pokud změny na výkresu chybí a projektanti tak s nimi nepočítají ve svých částech projektu. „Bereme stanovené termíny velice vážně,“ vysvětluje Partenheimer. „jakmile se blíží stanovený termín dokončení, tak je nutné přesunout na tento projekt více lidí. Tím se samozřejmě projekt prodraží. Pokud náš návrhový tým ušetří čas při případných změnách, tak nám šetří peníze. A na druhou stranu jsme díky technologickým výhodám více konkurence schopnými, protože šetří náš čas pomocí odstranění zdlouhavých kroků při návrhu.“


Od terénní práce k návrhu a zpět v rekordním čase

Týmy HFI netráví spoustu zbytečného času překreslováním různých změn, protože používají Autodesk® Land Desktop ve spojení s Autodesk® Survey a Autodesk® Civil Design. Pro každý projekt vytváří HFI jeden hlavní soubor (master file) v programu Autodesk Land Desktop. Tento hlavní soubor je pak rozdělen do několika dalších souborů, které pokrývají hlavní oblasti projektu, jako jsou například hranice, terénní prvky a užitečné informace. Každá změna je jednoduše vytvořena v příslušném souboru a poté zaznamenána do hlavního souboru. „Samozřejmě tak ušetříme obrovské množství času, protože změnu zakreslíme pouze jednou,“ říká Partenheimer. „Také minimalizujeme možnost chyby, protože je téměř nemožné ji vytvořit.“ Pokud změna určité věci ovlivní více prvků, naši projektanti to zaznamenají k návrhu a důkladně popíší. V naší firmě není věta, ‚Nedostal jsem poznámky‚ nikdy ospravedlněním pro chybějící změny.“

Data se také ve všech etapách projektu snadno přenášejí mezi různými prostředími, což přispívá k plynulému toku dat mezi projektanty během fáze návrhu projektu. Projekty HFI většinou začínají leteckým snímkováním a přinášejí tak topografická data ve formě Autodesk DWG souboru. Tato data jsou poté načtena do Autodesk Survey a integrována s daty získanými pozemním měřením a dále putují k týmu projektantů. Jakmile jsou návrhy hotovy, data putují zpět ke geodetům, kteří se mohou vrátit na místo výstavby a předat pokyny staviteli. „Se softwarem Autodesk neztrácíme detaily a přesnost jak data putují z průzkumu k návrhu a zpět,“ poznamenává Partenheimer. „Program dokonce umožňuje přenos dat mezi různými typy nástrojů. Například dokážeme exportovat data z Land Desktop do tabulkového procesoru Microsoft Excel, zde s nimi pracovat a poté importovat nová data do návrhu. To nám šetří významné množství času na vstupu dat.“

Výsledek: Úspora mnoha hodin

„Úspory času jsou výsledkem lepšího přenosu dat v každé fázi tvorby projektu. Protože s Land Desktopem kreslíme změny pouze jednou, získáváme tak úsporu více než 20 hodin času na jedné změně, kterou uděláme,“ říká Partenheimer. „Šetříme čas téměř v každé fázi projektu: v minulosti mohla kompletace map vyžadovaná plánovací agendou trvat den a půl. Nyní to trvá jeden den. Řešení Autodesk nám pomáhá dosáhnout cílů, které nás činí úspěšnějšími: méně chyb, méně zdržení a spokojenější klienti.“

Díky spolupráci na Autodesk Subscription programu můžeme znát nové funkce dříve než obdržíme standardní aktualizace programu. „Jsme potěšeni, že Autodesk pokračuje v inovacích, protože jsme také netrpěliví, abychom mohli vylepšit naše služby pro zákazníky, “ poznamenává Partenheimer. „Předpremiérová verze Autodesk Civil 3D již vzbuzuje očekávání. Jelikož jsme měli čas prozkoumat její nové funkce, tak nám to pomohlo naplánovat jakým způsobem a jak rychle jsme schopni jej integrovat do našich procesů a služeb.“

„Šetříme čas téměř v každé fázi projektu: v minulosti mohla kompletace map vyžadovaná plánovací agendou trvat den a půl. Nyní to trvá jeden den. Řešení Autodesk nám pomáhá dosáhnout cílů, které nás činí úspěšnějšími: méně chyb, méně zdržení a spokojenější klienti.“

Mike Partenheimer,

Hall & Foreman, Inc.

Obrázek (zdroj http://www.kohlscorporation.com):

Nákupní středisko Kohl’s