Autodesk Inventor 11 Professional – Inventor Studio, 1. díl
Inventor Studio Tento modul umožňuje uživateli vytvářet fotorealistické zobrazení (render), nastavení scény, osvětlení, volbu materiálů a povrchů apod. Zároveň Studio disponuje příkazy pro tvorbu anim…
Inventor Studio
Tento modul umožňuje uživateli vytvářet fotorealistické zobrazení (render), nastavení scény, osvětlení, volbu materiálů a povrchů apod. Zároveň Studio disponuje příkazy pro tvorbu animací a exportu do video souboru.
Roletové menu>Aplikace>Inventor Studio
Příkaz Animovat vazby
V případě, že chceme animovat pohyby komponentů na základě existujících vazeb v sestavě, použijeme příkaz Animovat vazby. Na obrázku jsou vidět dvě vytvořené vazby (zdvih ramena a otočení podstavce). Jedná se o vazby úhlové.
Vazba zdvih ramena je nadefinována mezi osou ramena a hranou stojanu.
Druhá vazba otočení podstavce je definována mezi vertikální pracovní rovinou podstavce a mezi rovinou základny.
Pokud máme vytvořené vazby, můžeme se přepnout do prostředí Inventor Studio. Roletové menuAplikace>Inventor Studio. Horní skupina příkazů slouží k nastavení povrchů, osvětlení, kamer a scény. Spodní část je pak určena pro tvorbu animací. Všimněme si také položek v prohlížeči (Animace, Osvětlení, Kamery, Oblíbené animace).
Animaci zahájíme kliknutím na příkaz Animovat vazbu. Zobrazí se okno Animovat vazby a současně jsme vyzvání k výběru dané vazby, kterou chceme animovat. Vybereme myší např. vazbu otočení podstavce.
V prohlížeči se pod složkou Animace automaticky vytvoří nová položka Animace1. Takto si pak můžeme definovat libovolný počet animací.
Nastavení hodnoty vazby
V okně Animovat vazby nastavíme mezní hodnoty vazeb. Na obrázku jsou červenými okénky zvýrazněny hodnoty vazeb.
Příkazem Časová osa animace zobrazíme časovou osu. V pravé části osy klikneme na tlačítko Rozbalit editor akcí, což nám umožní zobrazit jednotlivé animace v časové ose.
V levé dolní části časové osy animace jsou ve stromu seřazeny jednotlivé vazby. V pravé dolní části pak vidíme délku jednotlivých animací.
Editaci animací provádíme kliknutím pravého myšítka na časovou osu patřičné vazby.
V horní levé části časové osy animace jsou umístěny tlačítka pro přehrávání a záznam animace. Kliknutím na tlačítko přehrávání ověříme animaci.
Animaci druhé vazby vytvoříme obdobně.
1.příkaz Animovat vazby
2.vybereme ve stromu vazbu zdvih ramena
3.nastavíme koncovou hodnotu úhlové vazby na 180 stupňů
4.potvrdíme OK a spustíme animaci v časové ose
Na posledním obrázku k prohlédnutí výsledná animace.