NMSHTD zrychluje díky používání Autodesk Software
Příprava rozsáhlého a komplexního infrastrukturního projektu může trvat státním a federálním agenturám několik let a může stát daňové poplatníky miliardy dolarů. New Mexico State Highway and Transport…
Příprava rozsáhlého a komplexního infrastrukturního projektu může trvat státním a federálním agenturám několik let a může stát daňové poplatníky miliardy dolarů. New Mexico State Highway and Transportation Department (NMSHTD) District 3 řeší podobné projekty každý den. Skupina kontroluje dopravní projekty v oblasti Albuquerque, kde žije 750 000 obyvatel a je zodpovědná za dvě největší mezistátní silnice I-40 a I-25, které se sbíhají v centru města. Po těchto „Velkých I“, jak se silnice také nazývají, projíždí každý den zhruba 200 000 obyvatel.
Software podává nejlepší výsledky
Produktivita inženýrů je zásadní pro účinnost efektivní údržby infrastruktury v District 3.
NMSHTD podporuje produktivitu použitím skupiny produktů Autodesk, která obsahuje AutoCAD® Land Development Desktop, Autodesk® CAD Overlay® a AutoCAD LT®, které běží v síti Windows NT.
„Programy Autodesk jsou osvědčenou a efektivní inženýrskou technologií, která je dnes nejdokonalejší ze všech možných produktů na trhu,“ říká Rodney Apdoaca, návrhový specialista NMSHTD District 3. „A od té doby co běží na našich počítačích, se jedná o nejlepší zhodnocení peněz daňových poplatníků.“
„Využíváním softwaru od počátku našeho vývojového procesu dostáváme testy a chyby mimo oblast stavby,“ říká Apodaca. „Je pro nás například důležité znát přesný rozsah zemních prací, pokud se pohybujeme v řádech tisíců krychlových metrů půdy. To dokážeme pomocí Civil Engineering Module v Land Development Desktop určit s 3% přesností.“
„Nezáleží na tom jaký projekt přijde, my ho provedeme spolehlivě a pohotově s pomocí nástrojů Autodesk.“
Rodney Apodaca
Design Specialist
Rychlejší dokončení projektů zlepšuje bezpečnost dopravy
NMSHTD dokončuje projekty rychleji a přesněji pomocí kombinace jejich odborných znalostí a s výhodami stavebně inženýrského softwaru. Po tragickém čelním střetnutí rychlepřepracoval 3 míle dlouhý úsek v nedalekém Tierjas Canyon. Projekt, který bude stát 16 milionů dolarů, požaduje rozšíření dálnice a přidání středové betonové zdi na záchranu životů.
Na tomto projektu používali inženýři a projektoví specialisté Districtu 3 digitální geodetická data a software AutoCAD Land Development Desktop k návrhu podkladu potřebného k podpoře konstrukčních vylepšení. Vytvořili obrysový výkres, vytyčení, průřez a vrstevnice místa stavby. Poté použili program Autodesk CAD Overlay a data USGS k vytvoření ortofotomapy. Jakmile byl stavební návrh hotový, byly technické výkresy odeslány k ohodnocení.
District 3 vytvořil s využitím AutoCAD Land Development Desktop tyto stavební dokumenty rychleji a lépe. Dokončení projektu bylo plánováno na podzim roku 2000.
„Používání programu je jednoduše elegantní,“ dodává Apodaca. „Neztratili jsme žádný čas manuálním kreslením pracovních výkresů, které jsou požadovány pro návrh stavby.“
Změny návrhu jsou stejné v celém procesu stavebního projektu. NMSHTD zpracovává rychle tyto požadavky pomocí zakreslování nových skutečností přímo v terénu do notebooků v programu AutoCAD LT. Tento způsob zajišťuje dodržení časového harmonogramu projektu, minimalizuje navýšení nákladů a produkuje přesné výkresy skutečného stavu.
Během prací na projektu Tierjas Canyon sleduje Apodaca také další závazky. Nedávné zprovoznění továrny na polovodiče nedaleko Rio Rancho slibuje, že stále rostoucí infrastruktura se střetne s potřebami rostoucího regionu. „Nezáleží na tom jaký projekt přijde, my ho provedeme spolehlivě a pohotově s pomocí nástrojů Autodesk.“ říká.
Obrázky (zdroj http://nmshtd.state.nm.us/):
Tierjas Canyon – středová zeď
Jedna z „Velkých I“ – I-40