portál uživatelů
softwarů Autodesk

Využijte maximálně studentské licence, 7. díl

Technologické operace, jedna z oblastí, která je často dotazována na řadě setkání. Jak tuto oblast řešit v návaznosti na Autodesk Inventor? Řešení je poměrně snadné a navíc díky velmi poziti…

Využijte maximálně studentské licence, 7. díl

Technologické operace, jedna z oblastí, která je často dotazována na řadě setkání. Jak tuto oblast řešit v návaznosti na Autodesk Inventor? Řešení je poměrně snadné a navíc díky velmi pozitivní licenční politice také snadno realizovatelné. Jedná je konkrétně o spojení produktu Autodesk Inventor s produktem EdgeCAM od společnosti Pathtrace. Tento produkt poskytuje na našem trhu nejen zajímavé licenční podmínky pro školy, ale současně progresivní studentskou politiku. Společnost Pathtrace je navíc členem MAI (Mechanical Applications Initiative) a stěžejním partnerem Autodesku pro oblast CAM.

Konstrukční řešení hydromotoru vytvořené pomocí Autodesk Inventoru

EdgeCAM je kompletní softwarové CAM řešení jak pro produkční obrábění tak i pro výrobu tvarových forem a zápustek. S kompletním rozsahem 2 až 5 osých frézovacích strategií, s podporou pro soustružení a soustružnicko/frézovacích center v kombinaci s hladkou CAD/CAM integrací a důmyslnými automatickými nástroji. Integrace s Autodesk Inventorem je asociativní, to znamená, že změna modelu vyvolává okamžité modifikace drah nástrojů a změnu optimalizace technologického procesu. EdgeCAM je k dispozici v plně počeštěné verzi včetně ukázkových příkladů, což je pro výuku velmi pozitivní. Stačí tedy jen uvést že Autodesk Inventor získají studenti po registraci na našem Autodesk Clubu a EdgeCAM na stránkách EdgeCAM.cz.

Návrh technologie výroby tělesa hydromotoru v EdgeCAM 11

Samozřejmostí při realizaci projektu by mělo být jeho technicky správné zpracování a výrazný důraz na týmovou spolupráci v předem vytvořeném kolektivu s přiřazenými kompetencemi a zodpovědnostmi. Kompletní výměna informací by měla maximálně probíhat pomocí centrálního datového skladu a v případě, že mají studenti software k dispozici i pro domácí použití, s intranet / internet přístupem. Vzájemnou komunikaci týmu s vyučujícím a svými spoluřešiteli můžeme umocnit například integrací eLearningu do jednotlivých fází řešení projektu.

Zcela zásadní význam má u těchto projektů dodržování termínů jeho průběžného zpracování. Přibližujeme tak praktickou výuku konkrétní praxi, kdy se v současnosti často již v průběhu návrhové etapy řeší technologie výroby a poptávková řízení.

Komplexní zasazení řešení do modelu PLM

Snad závěrem nezapomeňme opomenout jednu důležitou poznámku a tou je zdůraznění pozice výkresové dokumentace i v dobách 3D navrhování. Od studentů by nemělo být vyžadováno pouze modelování, ale projekt by měl být, minimálně u vybraných dílů, dotažen až na úroveň výkresové dokumentace. Ta musí odpovídat příslušným normám a předpisům.