portál uživatelů
softwarů Autodesk

Autodesk Civil Tour 2007

Stavebnictví

Seminář byl rozdělen do tří částí. První část byla věnována představení nové verze AutoCAD Civil 3D. Prezentace byla pojata jako technická ukázka přímo v programu Civil 3D. Během chvíle došlo k&n…

Autodesk Civil Tour 2007

Seminář byl rozdělen do tří částí. První část byla věnována představení nové verze AutoCAD Civil 3D. Prezentace byla pojata jako technická ukázka přímo v programu Civil 3D. Během chvíle došlo k vytvoření malého projektu, přes načtení dat ze zaměření, z těchto dat se vytvořil model povrchu, na kterém se navrhla platforma parkoviště a vyřešilo se výškové umístění parkoviště. Dále k tomuto parkovišti byla navrhnuta příjezdová komunikace, jak směrově, tak i výškově. Byly vykresleny příčné řezy komunikací, spočítány kubatury zemních prací a nakonec vytvořen systém odvodnění komunikace, kdy daná kanalizace se zobrazila v podélném profilu i příčných řezech.

Druhá část semináře byla věnována představení novinek v aktuální verzi programu RoadPAC. Prezentaci vedli Ing. Sirotek z firmy Viapont. a Ing. Jeráček z Pragoprojektu. RoadPAC je aplikace, která slouží pro vypracování úplné dokumentace návrhu silnic a dálnic dle platných ČSN a jejíž výsledky se zobrazují a dále upravují v AutoCADu či Civilu 3D. V prezentaci byli představeny novinky aktuální verze, jako úprava DTM, práce s podélnými profily a příčnými řezy, aktualizace verzí, atd.

Třetí a zároveň poslední část byla věnována spolupráci obou softwarů. V loňském roce se dohodli vývojáři RoadPACu a společnost Autodesk na tom, že do budoucna vidí výhodu ve spolupráci zmíněných softwarů, jak se dokáží oba produkty vzájemně doplnit. Vývojáři RoadPACu tak vytvořili převodník pro AutoCAD Civil 3D a nyní je možné používat RoadPAC i nad Civilem a Civil může zpětně doplnit projekt RoadPACu o další data, tedy převodník funguje obousměrně. Ukázka spolupráce byla ukázána na reálném modelu okružní křižovatky, kdy v RoadPACu byly navrženy jednotlivé trasy s klopeními a s výškovými řešeními. V Civilu byl sestaven vzorový příčný řez a vytvořen model celé okružní křižovatky. Na vzniklém modelu byly provedeny analýzy povrchů, zda odtéká voda tam kam má, byly vykresleny příčné řezy se všemi kótami a spočítány kubatury pro jednotlivé konstrukční vrstvy vozovky a na závěr byl návrh doplněn o kanalizaci zajišťující odvodnění komunikace.

Spolupráce obou softwarů již tedy funguje. Naše vize do budoucna je taková, aby Civil 3D sloužil jako základní platforma pro projektování a RoadPAC jako doplněk, ve kterém provedete úkony, které Civil neumí, např. vyřešit klopení pláně, práce se vzestupnicemi, atd. V Civilu naopak můžete řešit i jiné než liniové objekty, využívat jeho funkce parametrického kreslení, počítat kubatury neliniových staveb, různým způsobem zpracovávat podkladová data a vytvářet z nich modely terénu, navrhovat potrubní sítě, atd. Více informací o Civil 3D se dozvíte zde a více informací o RoadPACu se dozvíte zde.

Přehled důvodů, proč použít Civil 3D místo AutoCADu  ve spojení s RoadPACem:

§Trasování pomocí metody z vykreslené křivky či tečnového polygonu i metodou nejmenších čtverců

§Řešení neliniových staveb

§Výpočet kubatur obecného tělesa

§Analýza návrhů (hypsometrie výšek, analýza sklonů, kapka vody)

§Spolupráci na projektu (sledování vývoje projektu, zachovávání verzí dokumentů)

§Možnosti vizualizace (snímky, průjezdy a průlety modelem)

§Vytváření parcel (využití při územním plánování, při developerských projektech)

§Řešení křižovatek

§Pokládka potrubí

§Parametrické kreslení dle ČSN

§Šrafování v polohopisu

§Automatické opatření kresby popiskami

§Automatická tvorba tabulek z grafiky

§Efektivní tisk

Semináře se konaly v Praze, Brně a Bratislavě.

Pokud máte zájem získat obdobné informace, navštivte další semináře autorizovaných partnerů Autodesku. Více informací a možnost registrace naleznete zde.