portál uživatelů
softwarů Autodesk

(Tele)komunikační integrace aneb přechod od AutoCADu k produktu AutoCAD Map 3D

Stavebnictví

Shrnutí projektu Společnost Farmers Telecommunications Cooperative (FTC) své služby začala nabízet v roce 1952, kdy velké, investory vlastněné telekomunikační společnosti nebyly schopny zajistit …

(Tele)komunikační integrace aneb přechod od AutoCADu k produktu AutoCAD Map 3D

Shrnutí projektu

Společnost Farmers Telecommunications Cooperative (FTC) své služby začala nabízet v roce 1952, kdy velké, investory vlastněné telekomunikační společnosti nebyly schopny zajistit služby pro venkovské oblasti ve státě Alabama v USA. V současné době se jedná v měřítku tohoto členského státu o největší telekomunikační akciovou společnost, která své zisky vrací svým zákazníkům v podobě stále lepších služeb. Kvůli nestálým konkurenčním tlakům, které jsou pro toto odvětví charakteristické se FTC snaží zaměřit na vyspělé telekomunikační technologie, aby bylo možné kontinuálně zlepšovat a rozšiřovat množství nabízených služeb.

Využíváním produktu AutoCAD® Map® 3D 2008 jsou u FTC schopni:

• zpracovávat vše potřebné o 38 procent rychleji

• odpovídat na požadavky zákazníků v řádu několika minut a ne několika dní

• předpovídat problémy v síti, které mohou omezit úroveň služeb poskytovaných zákazníkům

• mít neustále přehled o přesném umístění všech zákazníků

Výzva

FTC svým zákazníkům poskytuje širokou škálu telekomunikačních služeb, které zahrnují místní i dálkové telefonní hovory, internet, bezdrátové systémy, mobilní služby a také službu Internet Protocol Television (IPTV), která doručuje signál digitální televize pomocí internetu. Tak široká nabídka služeb, za které jsou vybírány poměrně malé poplatky, což omezuje i použitelné zdroje vyžaduje co nejefektivnější a nejekonomičtější přístup ke zpracování dat.

Před několika lety začala společnost kombinovat do té doby běžné papírové záznamy s digitálními daty v prostředí AutoCAD, které se mnohem lépe spravovaly. Fred Logan, administrátor CAD systému u FTC vysvětluje: „Začali jsme postupně digitalizovat polohopisné mapy, které pokrývaly naše servisní území. Tyto mapy včetně dalších grafických dat, které jsme do nich přidali bylo ovšem nutné integrovat s informacemi o našich sítích, abychom dostali názorný a přesný obrázek o stavu naší infrastruktury. Potřebovali jsme proto softwarový nástroj, který by nám dovolil jednoduše integrovat grafické a databázové informace a zkombinovat všechny naše datové zdroje do jediného logicky založeného mapového základu, která by pak sloužil pro úpravy a zobrazování potřebných dat.”

Společnost FTC navíc provozuje většinu své sítě na měděných kabelech a důležitým úkolem blízké budoucnosti je sázka na vedení optickými vlákny. Díky rekonstrukci páteřní sítě optickými vlákny bude společnost FTC schopna nabízet všechny služby včetně širokopásmové digitální televize všem svým zákazníkům nezávisle na jejich umístění.

Řešení

Loganův tým ve spolupráci s prodejcem produktů Autodesku společností StellarRAD Systems vytvořil komplexní geoprostorové řešení, které dovolilo integrovat jejich grafické a popisné informace do jednotného rozhraní.

Přechod k produktu AutoCAD Map 3D 2008

AutoCAD Map 3D nabídl vše, co společnost FTC potřebovala – nástroje pro editaci prostorových dat, knihovnu souřadných systémů, konektivitut k databázím a další GIS nástroje. Protože společnost již nějakou dobu aktivně používala AutoCAD, migrace směrem k produktu AutoCAD Map 3D znamenala velmi jednoduché rozhodnutí. Všichni aktivní uživatelé již důvěrně znali pracovní rozhraní, a proto i jejich přechod k novému produktu proběhl rychle bez výraznějších časových nároků na osvojení.

Společnost hledala jednoduchou cestu pro integraci map a prostorových informací společně s daty o spravované infrastruktuře v CAD formátu. Podle termínů uvedených v procesním modelu Geospatial Value Chain (= Geoprostorový hodnotový řetězec) se společnost úspěšně posunula z první úrovně, když používala AutoCAD jako kreslící nástroj do úrovně druhé, pro kterou je charakteristické využití produktu Map 3D pro zajištění standardních úkolů v oblasti mapování a GIS. Nedlouho poté pak došlo k dalšímu posunu o úroveň výše, a to z důvodu využití GIS softwaru pro strukturování a klasifikaci dat reprezentujících jejich inženýrské sítě a jejich vybavení.

„Produkt AutoCAD Map 3D nám dovolil hladkou a bezproblémovou integraci a umožnil nám zobrazovat veškerá naše data v jednotném rozhraní.“ „Navíc můžeme všechna data upravovat v jejich nativních formátech“, vysvětluje Logan. „To nám umožňuje ušetřit spoustu času, protože naši zaměstnanci pracují mnohem efektivněji.“ „Jednou z nejlepších vlastností softwaru je ale možnost vytvářet velmi inteligentní výkresy, ve kterých lze jednotlivé objekty napojit na důležité databázové informace.“ „Proto máme pocit, že vše co se týče našich dat je opravdu přímo v našich rukách.“

Zvýšení efektivity práce

FTC využívá nástrojů produktu AutoCAD Map 3D pro získávání kriticky důležitých informací, které pak předávají terénním pracovníkům zajišťujícím servisní zásahy pro zákazníky. Uživatelé v centrále FTC mohou například přesně lokalizovat umístění zákazníka i jeho přípojky, poskytnout přesné informace o povaze a druhů všech kabelů a zajistit tak vše potřebné pro veškeré úkoly spojené s pravidelnou údržbou nebo při opravě případných poruch.

Společnost také program využívá pro předpovídání a projektování budoucího vybavení její sítě a přitom čerpá z informací uvedených v existujících mapách, demografických datech a importovaných leteckých snímcích.

„Naše odvětví je založeno na poskytovaných službách, proto je nezbytně nutné najít software, který zkrátí naše pracovní postupy tak, abychom byli schopni nabízet našim zákazníkům služby tak rychle, jak oni sami požadují,“ vysvětluje Logan. „Největší kompenzací za učiněné investice je pro nás ušetřený čas – a to nejen ten, který potřebujeme pro přístup k prostorovým a CAD informacím při vytváření rychlých a kvalitních obchodních rozhodnutí, ale také čas, který strávíme shromažďováním specifických typů dat určených pro náš budoucí rozvoj.“

Výsledek

Před implementací softwaru AutoCAD Map 3D probíhala lokalizace informací u FTC pomocí manuálního hledání v papírových mapách. „Vypočítali jsme, že každý den díky možnosti prohlížení digitalizovaných informací v jednotném systému ušetříme průměrně tři hodiny.“ „To znamená zredukování nároků na pracovní sílu o 38 procent“, doplňuje Logan. „Bez pomoci produktu AutoCAD Map 3D bychom jednoduše nemohli pracovat tak efektivně.“ „Proto by pro nás bylo vzhledem k množství dat, které máme k dispozici a rychlosti, jakou v nich musíme vyhledávat velmi složité zajistit každodenní úkoly stejně kvalitně.”

Lepší služby pro zákazníky i zaměstnance společnosti

Stejně jako u jiných telekomunikačních firem, i u FTC zabere nejvíce úsilí „práce v pozadí“, kterou obyčejný zákazník nevidí. V současné době například u FTC importují informace o zákaznících z účetního systému do jejich CAD databáze. Jejich následným propojením vznikne prostorově orientovaná databáze, která umožní pracovníkům obchodního oddělení okamžitě podle adresy zákazníka zjistit, jaké služby jsou v dané lokalitě aktuálně dostupné a které proto může zákazníkovi nabídnout. V minulosti tento proces mohl zabrat až několik dní, protože ho zpracovávalo hned několik oddělení. Díky zautomatizování tohoto procesu dostávají zákazníci okamžitou odpověď, což se pak odráží v jejich spokojenosti, která je tolik důležitá pro renomé společnost.

Podle Logana produkt AutoCAD Map 3D také rozšiřuje operační možnosti v terénu. „Rychlé nalezení a získání mapových i propojených databázových informací nám umožňuje tyto informace okamžitě předávat našim terénním specialistům, aby měli ke své práci všechny informace, které potřebují, ať už instalují novou službu nebo provádějí údržbu či opravují stávající zařízení.“ „Když je náš pracovník na 40 stop vysokém telefonním sloupu v mrazivém počasí, jen nerad čeká na informace z pomalého a neefektivního systému.“ „AutoCAD Map 3D našim zaměstnancům garantuje rychlé a stabilní odezvy.“

Autodesk Geospatial Value Chain = geoprostorový hodnotový řetězec

Společnost Autodesk vytvořila přehledný procesní model nazvaný Geospatial Value Chain, který zjednodušuje pochopení způsobu využití geoprostorových dat a technologií v rámci společností a také umožňuje najít tu správnou cestu pro rozvoj a rozšiřování možností v této oblasti.Společnost Farmer’s Telecommunication Cooperative je v současné době zákazník mířící do třetí úrovně. Více informací naleznete na www.autodesk.com/geospatialpaper.

Původní znění tohoto článku naleznete zde: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=9578818&linkID=8394969