portál uživatelů
softwarů Autodesk

Využití AutoCAD Map 3D a Autodesk MapGuide při správě letiště v Bostonu

Stavebnictví

Není zrovna jednoduché na takto velkém letišti evidovat a spravovat všechno vybavení a objekty, včetně evidence vztahů s nájemníky letištních prostor. Ale díky programovému řešení Autodesk Map 3D, Aut…

Využití AutoCAD Map 3D a Autodesk MapGuide při správě letiště v Bostonu

Není zrovna jednoduché na takto velkém letišti evidovat a spravovat všechno vybavení a objekty, včetně evidence vztahů s nájemníky letištních prostor. Ale díky programovému řešení Autodesk Map 3D, Autodesk MapGuide a databázi Oracle, mají zaměstnanci letiště Boston Logan okamžitý přístup k informacím, které potřebují k tomu, aby mohli vykonávat svoji práci rychleji a efektivněji. Masport používá řešení Autodesk pro:

-výrazné zhodnocení investic do prostorových dat

-dokáže zpřístupnit prostorová data více než 200 uživatelům každý den

-snižuje náklady díky minimalizaci chyb při fakturaci

-při správě nájemních vztahů šetří stovky hodin ročně

Výzva

Před několika lety postrádali zaměstnanci letiště Boston Logan přístup k aktuální prostorovým informacím. Většina letištního personálu používala kombinaci informací z papírových mapových knih a dat z firemního obchodního systému PeopleSoft, ze kterých pak skládali dohromady prostorové informace které potřebovali. Často se samozřejmě stávalo, že byly takovéto informace nepřesné nebo zastaralé. Tento systém byl zvláště neefektivní pro správu majetku letiště. Získat například plán podlaží, aby mohlo dojít ke změně velikosti plochy nájemce mohlo trvat několik hodin vyměřování. A jakmile zaměstnanci provedli tuto změnu v příslušném mapovém souboru, tak bylo nutné ručně zadat novou výměru také do účetního systému.

„Do roku 2001 jsme spravovali informace o nájemnících pouze s papírem a jednoduchou databází,“ vysvětluje Jeffrey Jordan, Senior Project Manager, z oddělení informačních technologií společnosti Massport. „Informace nebyly vždy pohotově k dispozici a jejich aktualizace byla časově velice náročná. Potřebovali jsme více automatický systém pro uchování základních nájemních informací a integraci s relevantními CAD projekty a geoprostorovými daty s účetními údaji.“

 

Obrázek 1 – letiště Logan (zdroj Massport)

Řešení

Vítězným projektem vzešlým z výběrového řízení, které se uskutečnilo v roce 2000, se stal autorizovaný prodejce řešení Autodesk, společnost Kelar Corporation, který je také vývojovým partnerem Autodesku. Vítězné řešení bylo založeno na produktech Autodesk Map 3D, Autodesk MapGuide a na databázové technologii Oracle a pomáhá letišti spravovat nájemní prostory a další informace o objektech mnohem efektivněji. Nový systém pro Massport, založený na technologiích Autodesk, byl spuštěn v roce 2001 a plně se začlenil do obchodního systému PeopleSoft, používaného organizací Massport ke správě obchodních informací a zakázek.

Pokud manažeři obchodu potřebují plán nájemců a informace týkající se smluv s nimi, tak je mohou najít okamžitě na firemním intranetu. „Náš systém od společnosti Autodesk nám výrazně pomohl a prokázal oprávněnost této investice,“ říká Greg Zanni, vedoucí obchodního oddělení Massport. „Používám jej každý den pro přehled volných prostor a pronajatých ploch v rámci letiště. V porovnání s původním systémem nám výrazně šetří náš čas, neboť již nepotřebujeme asistenci CAD specialisty pro prohlížení elektronických plánů nájemníků.“

Systém také zabezpečuje návaznost prostorových a finančních informací. Pokud letiště získá nové brány či uvolněný prostor, pak systém automaticky nastaví vyúčtování nájemních smluv dle aktuální výměry. Kromě toho mají ještě okamžitý přístup k informaci o rozšíření plochy manažeři obchodu. Například pozemní pracovníci používají systém k plánování údržby.

Produkt Autodesk Map 3D je centrální součásti systému z hlediska tvorby a správy dat. Údržbu nájemních plánů a geoprostorových dat, které obsahují údaje o 39 budovách a celkem více než 10 milionech čtverečných stop, zvládne jeden zaměstnanec. Všechna data jsou uložena v databázi Oracle a jsou integrovány s informacemi z obchodního systému organizace Massport. Další součástí je Autodesk MapGuide, který díky kterému lze sdílet aktuální geoprostorová a obchodní data pro všechny oprávněné uživatele.

„Tvorba našeho řešení okolo Autodesk Map 3D byla zvolena pro jeho robustní databázový přístup,“ Ed Maghboul, Vice President divize vývoje aplikací ve společnosti Kelar. „Jakmile zaměstnanci organizace Massport vytvořili nový objekt nebo zaměřili plán podlaží, tak okamžitě mohli napojit aktuální informace z databáze Oracle. Data jsou tak vždy propojená a přesná. Díky tomu nemusí a nemohou vytvářet duplicitní sady dat. Autodesk Map 3D přináší dokonalou aktivní geometrii, která umožňuje rychlejší a efektivnější tvorbu dat a jejich správu.“

 

Obrázek 2 – letiště Logan (zdroj Massport)

Specialista na CAD systémy společnosti Massport, Kevin Gabel, k tomu dodává „Autodesk Map 3D je páteří celého systému. Protože Autodesk Map 3D usměrňuje procesy tvorby dat a jejich správu, tak jsme schopni držet krok se všemi změnami na letišti Boston Logan. Nepotřebovali jsme doplnit nějaké další pracovníky pro celkovou správu majetku a tisíce nájemních smluv v Autodesk Map 3D.“

Výsledek

Po spuštění systému s Autodesk Map 3D, Autodesk MapGuide a databází Oracle se výrazně zvýšila produktivita celého systému. Společnost Massport mohla viditelně pozorovat zvýšení efektivity při správě a sdílení prostorových dat. „Letištní terminály jsou velice rozlehlé a dynamicky se měnící,“ říká Gabel. „Náš systém přináší mapy a obchodní informace v reálném čase, pomáhá nám zvyšovat produktivitu a umožňuje vytvářet lepší rozhodnutí. Naši správci nájmů ušetří ročně stovky hodin a více než 200 dalších zaměstnanců má přístup k mapám majetku každý den. Autodesk a Oracle nám pomohli k rychlé návratnosti investic vložených do nového systému.“