portál uživatelů
softwarů Autodesk

Geoprostorová řešení Autodesk ve výuce na Oregon State University

Stavebnictví

Výhody použití stavebního a geoprostorového softwaru Autodesk na College of Engineerin Oregon State University : – přináší studentům použitelné reálné projekty – projekty založené na podmí…

Geoprostorová řešení Autodesk ve výuce na Oregon State University

Výhody použití stavebního a geoprostorového softwaru Autodesk na College of Engineerin Oregon State University :

– přináší studentům použitelné reálné projekty

– projekty založené na podmínkách a omezeních daného místa

– umožňuje pracovat nováčkům na reálných velkých projektech

– Urychluje práci na projektech

– Přináší konkurenční výhody studentům na trhu práce

 Znak Oregon State University

Výzva

Tracy Arras, lektorka stavebnictví na OSU, pracovala dříve ve vlastní stavební firmě. Její zkušenosti ze stavebního průmyslu jí pomohly rozeznat hodnotu výuky studentů s nástroji, které se v praxi často používají.

Tracy Arras upravila stávající laboratorní kurzy stavebnictví tak, aby byly použitelné pro práci s nejpoužívanějšími současnými technologiemi. „Absolventi, kteří projdou důkladnými kurzy s produkty Autodesk, budou lépe připraveni čelit opravdovým problémům a mohou plynule přejít do pracovního procesu ihned po absolvování studia,“ říká Arras. „Chceme zajistit, aby studenti měli k dispozici nástroje pro úspěšný start své kariéry stavebních inženýrů.“

Řešení

Jako koordinátorka učebních programů chtěla Arras včlenit do osnov všechny specifické dovednosti a znalosti potřebné pro stavební inženýrství. Ještě jednou se tedy obrátila na Autodesk, tentokrát s požadavkem na přípravu studentů pro reálné projekty.

Arras využila výhodné nabídky na stažení studentských verzí a výukových materiálů stavebního řešení Autodesk a včlenila software do povinných předmětů na nižším stupni studia. „Volně stažitelné osnovy pro výuku produktů Autodesk jsou komplexním podkladem a je velice snadné podle nich vést výuku. Kopírují pracovní postupy z reálných projektů a díky tomu připraví studenty na jejich práci po absolvování studia,“ vysvětluje Arras. Sama vyučuje kombinaci řešení Autodesk® Civil 3D®, Autodesk® Map® 3D a AutoCAD®, aby studenti získali komplexní pohled na technologie Autodesk.

Reálné projekty přinášejí reálné zkušenosti

Studenti OSU získávají konkurenční výhodu při práci se softwarem používaným ve stavebnictví, ale také pracují na reálných úkolech a projektech, které jim přinášejí zkušenosti pro absolventský trh práce. „Studenti pracují v týmech na návrhu a vývoji jednotlivých částí projektu s využitím datových sad z výukových osnov Autodesk,“ vysvětluje Arras. „Musí například vytvořit vlastní část území začleněnou do města Corvallis. Jejich cílem je získání zkušeností při práci s požadavky konkrétního města, jako jsou minimální velikosti parcel či přikázané směry jízdy. A na konci semestru pak vznikne velký projekt, který mohou zařadit do svého portfolia.“

V kurzu, který vyučuje Arras, se studenti učí vytvářet vytyčení, povrchy, parcely, profily a zemní práce pro jejich týmové projekty. Studenti se učí automatizaci dovedností, jako je mapování, které jim pomůže pochopit celkový rozsah stavebního inženýrství. Tyto schopnosti jsou přímo propojeny s kurzy ve vyšších ročnících studia, kde se zaměří na konkrétní stavební disciplíny, jako je doprava nebo projektování dálnic.

Pomoc nováčkům

„Studenti prvních ročníků chtějí používat reálné programové prostředky pro reálnou inženýrskou práci. Velice často ale nemají zkušenosti pro takovou práci a jsou pak rozčarováni nad malými projekty, které nelze umístit do reálného světa,“ říká Arras. „S programovým řešením, jako je Autodesk Civil 3D, si mohou připadat, jako kdyby pracovali na významných reálných projektech. A jakmile se pak objeví na pracovním trhu, tak mají velkou výhodu nad ostatními uchazeči o zaměstnání – mají kompletní nástroje a portfolio z reálných projektů. To je přesně to, čemu říkáme ‚být připraven do práce‘.“

Závěr

Arras již dobře poznala výhody, které jejím studentům přinesly zkušenosti z reálných stavebních projektů. Mnoho z nich získalo kvalitní praxi díky svým zkušenostem s profesionálním programovým řešením. „Jakmile mají naši studenti ve svém životopise uvedenu praxi s řešením Autodesk pro stavebnictví, mají už z poloviny vyhráno,“ říká Arras. Vzhledem k vytváření komplexnějších projektů se Arras také zajímá o možnosti integrace GIS, technologií dálkového průzkumu Země, zpracování obrazu a GPS do inženýrských projektů OSU. „Zde je obrovskou výhodou bezproblémová integrace Autodesk Map 3D s Autodesk Civil 3D,“ říká Arras. „Umožňuje nám to přiblížit našim studentům stavebnictví velkou hodnotu různorodých prostorových informací pro podporu kvalitního rozhodování.“

„Díky programovým balíkům, jako je Autodesk Civil 3D, si naši studenti mohou připadat, že pracují na důležitém reálném projektu. A jakmile přicházejí na trh práce, tak mají oproti ostatním absolventům nesmírnou výhodu – mají kompletní portfolio projektů a nástrojů z reálných projektů. To je přesně to, čemu říkáme ‚být připraven do práce‘.“ – Tracy Arras, Instructor and Lower Division Coordinator, College of Engineering, Oregon State University