portál uživatelů
softwarů Autodesk

AutoCAD Map 3D zvyšuje efektivitu práce v telekomunikační firmě

Stavebnictví

Díky použití AutoCAD Map 3D je společnost FTC schopna: – dokončit zakázky o 38% rychleji – zpracovat požadavky a dotazy uživatelů v řádu minut ne dní – předpovědět problémy v telekom…

AutoCAD Map 3D zvyšuje efektivitu práce v telekomunikační firmě

Díky použití AutoCAD Map 3D je společnost FTC schopna:

– dokončit zakázky o 38% rychleji

– zpracovat požadavky a dotazy uživatelů v řádu minut ne dní

– předpovědět problémy v telekomunikační síti, které by mohly ovlivnit služby zákazníkům

– okamžitě určit lokalizaci zákazníka

 Telekomunikace

Výzva

FTC poskytuje plný rozsah telekomunikačních služeb zahrnující místní a dálkové telefonní linky, internetové připojení, bezdrátové systémy, mobilní služby, televizní programy dostupné přes internetové protokoly (IPTV). Vzhledem k široké nabídce služeb za nízké ceny je důležité pro FTC fungovat co nejefektivněji jak to jen jde.

Před pár lety začala FTC kombinovat svoje ručně pořizované papírové záznamy s více využitelnými digitálními daty ve formátu AutoCAD. Fred Logan, administrátor CAD systémů v FTC vysvětluje, „Začali jsme s digitalizací map v naší zájmové oblasti. Jakmile se nám tato fáze podařila a mapy byly vloženy do systému, tak byla doplněna o naše podniková data, aby vznikl hodnověrný obraz infrastruktury v daném místě. Potřebovali jsme programový prostředek, který by nám umožnil jednoduše integrovat grafické a databázové informace a všechna další dostupná data do jedné mapy, kde by je bylo možné zobrazit a editovat.“

FTC také spravuje rozlehlou síť měděných kabelů a jejím úkolem je připravit plán investic pro budoucí přechod těchto částí sítě na moderní propojení optickými kabely. Díky modernizaci sítě na optický přenos může FTC nabídnout všem svým odběratelům přístup k rychlému internetu a dalším digitálním službám bez ohledu na jejich polohu.

Řešení

Na kompletní implementaci a integraci všech geoprostorových dat a databázových informací do jednoho prostředí spolupracoval FTC s místním distributorem řešení Autodesk – firmou StellarRAD Systems.

Migrace na AutoCAD Map 3D

AutoCAD Map 3D obsahuje funkce a nástroje pro editaci geoprostorových dat, práci se souřadnými systémy, napojení na různé databázové zdroje nebo jiné GIS nástroje, které v FTC potřebují ke své práci. Rozhodnout, o přechodu na AutoCAD Map 3D, bylo snadné díky tomu, že v FTC již delší dobu používají AutoCAD. Uživatelé již byli zvyklí na uživatelské prostředí a díky tomu bylo pro ně snadnější a rychlejší proniknout do nového programu. Jedním ze základních požadavků bylo snadné propojení geoprostorových a CAD dat do jednoho prostředí a jednoho mapového projektu. Pokud bychom celý proces chtěli popsat pomocí Geoprostorového žebříčku hodnot (Geospatial Value Chain), tak FTC úspěšně migrovala z prvního stupně díky používání řešení AutoCAD jako kreslícího nástroje na stupeň č.2, kdy již používá AutoCAD Map 3D pro běžnou práci s mapami. Brzy poté přešla na stupeň č.3, když začala používat GIS software k uspořádání a klasifikaci dat reprezentujících jejich síťová zařízení (kabely a pod.). Více informací o Geoprostorovém žebříčku hodnot naleznete na www.autodesk.com/geospatialpaper.

„Map 3D nám přináší jednoduchou integraci všech dat a umožňuje nám všechna tato data vidět v jednom náhledu. A my můžeme tato data editovat v jejich původním formátu,“ vysvětluje Logan. „To nám ušetří spoustu času a naši pracovníci tak mohou pracovat mnohem efektivněji. Dalším přínosem je, že program vytváří inteligentní výkresy propojené s důležitými databázovými informacemi. Díky tomu máme všechna naše data opravdu ve vlastních rukou.“

Zvýšení efektivity

V FTC používají software také k získání informací týkajících se kritických stavů v telekomunikační síti, které je potřeba předat terénním pracovníkům a zlepšit tak servis pro zákazníky. Například uživatelé FTC mohou lokalizovat konkrétního zákazníka a terénním pracovníkům okamžitě poskytnout podrobné informace o napojení vedení do sítě i o nejbližších vedeních, jak měděných tak optických, v takové míře, aby bylo možné spolehlivě splnit daný úkol. Tato spolupráce je také použita při používání programového řešení pro předvídání a návrh budoucích zařízení s použitím specifických výkresů z existujících map, demografických dat a importovaných leteckých snímků.

„Naše průmyslové odvětví je založeno na službách, takže naším hlavním úkolem je pomocí programových prostředků urychlit naše pracovní postupy a nabídnout tak našim zákazníkům služby tak rychle, jak je to jen možné,“ říká Logan. „Největší podíl návratnosti z investice do programového vybavení je úspora času – nejen při přístupu ke CAD a geoprostorovým datům, rychlejší podpoře rozhodování, ale také čas při vytváření a shromažďování specifických dat pro projekty dalších zařízení v budoucnu.“

Výsledek

Před implementací softwaru byly informace lokalizovány manuálně v papírových záznamech. „Odhadujeme, že každý den ušetříme zhruba 3 hodiny času díky jednotnému přístupu k digitálním informacím. To je 38% úspora v pracovním procesu,“ dodává Logan. „Bez řešení AutoCAD Map 3D bychom nemohli pracovat tak efektivně. A i v dalších oblastech by bylo obtížné spravovat a pracovat s takovým obrovským množstvím dat a s takovou rychlostí každý den.“

Zlepšení služeb pro zákazníky

Jako u jiných telekomunikačních firem se i v FTC odehrává větší část zpracování požadavků na pozadí, skryta zákazníkům. Například informace o zákaznících jsou importovány do CAD databáze. Díky tomu může pracovník zákaznického servisu rychle informovat zákazníka, které služby mu mohou být poskytnuty v jeho bydlišti. V minulosti tento proces trval několik dní, neboť bylo nutné prohledat informace o zákazníkovi a mapové výkresy v několika odděleních. Automatizace tohoto procesu přináší zákazníkům přesnou odpověď a umožňuje zákaznickému servisu zaměřit se na všechny potřeby zákazníka.

Jak zmiňuje Logan, nové programové řešení také přináší výhody terénním pracovníkům. „Rychlé získání informací z připojené databáze a map umožňuje přinést potřebné údaje pro terénní pracovníky. Díky tomu mohou rychleji a efektivněji provádět potřebné servisní zásahy – instalování nových služeb, opravy a údržby stávajících zařízení. Pokud je pracovník 40 stop nad zemí na telefonním sloupu v mrazivém počasí, tak nemá čas čekat na spuštění nějakého pomalého systému. AutoCAD Map 3D předá pracovníkovi informace okamžitě.“

„Zjistili jsme, že každý den uspoříme průměrně 3 hodiny díky jednotnému pohledu na digitalizované informace. To je snížení pracovní zátěže o 38%. Bez řešení AutoCAD Map 3D bychom jednoduše nemohli pracovat tak efektivně. Vlastně by bylo vůbec obtížné bez tohoto řešení pracovat. AutoCAD Map 3D nám přináší maximální využití našich dat a také výrazně urychluje práci s nimi.“ —Fred Logan, CAD Systems Administrator, Farmers Telecommunications Cooperative