Kabelová společnost Comcast zvyšuje své zisky díky řešení Autodesk
Shrnutí Comcast Cable Corporation (dále jen Comcast) je jedním z největších poskytovatelů kabelové televize a komunikačních služeb ve Spojených státech, jehož více než 40 milionů zákazníků sídlí v 36 …
Shrnutí
Comcast Cable Corporation (dále jen Comcast) je jedním z největších poskytovatelů kabelové televize a komunikačních služeb ve Spojených státech, jehož více než 40 milionů zákazníků sídlí v 36 státech. Společnost na základě testování vybrala geoprostorové řešení Autodesk, které by mělo být použito na různých pobočkách společnosti Comcast. Vzhledem ke změnám ve směřování kabelové komunikace je nutné potřebné nástroje a procesy sledovat, spravovat a navrhovat.
Díky použití AutoCAD Map® 3D a Autodesk MapGuide® je Comcast schopen:
– generovat další příjem přesahující 10 milionů dolarů
– ušetřit přes 1 milion dolarů za zbytečné výjezdy techniků
– lokalizovat přesné umístění domácností v závislosti na vybavení sítě
– předpovědět a identifikovat události, které by mohly ovlivnit služby pro zákazníky
Výzva
AT&T koupil v roce 1998 obří kabelovou televizi TCI se zájmem o zdokonalení a vylepšení kabelových rozvodů TCI nebo drátů a propojení použitých regionálními kabelovými sítěmi dohromady. Jen v samotném Seattlu se jednalo o výměnu více než 22 000 mil kabelů za nejmodernější komunikační kanály, které přinesly více než 2 milionům lidí nové služby, jako vysokorychlostní internet nebo telefonní a video služby. Aby bylo možné takový úkol uskutečnit, bylo nutné znovu naprojektovat všech 22 000 mil rozvodů a provést fyzickou výměnu kabelů za novější technologie. Sice mnoho telekomunikačních společností pochopilo v roce 1998 výhodu standardizovaného CAD prostředí pro správu projektů, ale ne všechny úseky aktualizovaného vedení byly spravovány na standardní CAD platformě.
Jakmile AT&T dobudovala v roce 1999 rozvodnou síť v Seattlu jako hlavní telekomunikační centrum regionu, což bylo ještě před akvizicí společnosti Comcast, byly využívány vlastní mapové služby dodavatelů pro návrh a projektovou dokumentaci. AT&T sice prováděla kontroly kvality (QC) a testovala tyto produkty, ale neměla žádné vlastní nástroje pro automatizaci těchto procesů.
Bez jasně stanovených a sofistikovaných měřítek kvality se výrazně zpomalovala práce s geografickými informacemi a bylo velice obtížné vybudovat datový sklad pro geografický informační systém, neboť každý dodavatel používal jiné vrstvy a symboly pro reprezentaci technického vybavení.
Stovky inženýrů z velkého množství různých projektantských firem vytvářelo vlastní mapy a plány, používali různé metody pro tvorbu symbolů, což následně výrazně ztěžovalo práci při správě celého projektu.
Dosažení objektově modelované sítě
Pokud se podílíte na takto velkém projektu, tak zjistíte, že základem úspěchu je výsledná efektivita. Výpadky či poruchy mohou zpomalit nebo zastavit výstavbu. Domácnosti musí být připraveny na nové služby, aby stále docházelo k návratnosti investic.
Vzhledem k nutnosti překreslení všech 22 000 mil kabelového vedení pro následující přestavbu bylo jasné, že nadešla ideální příležitost pro uložení strukturovaných dat do CAD prostředí, které by umožnilo vytvoření objektově modelované sítě. AT&T pracovalo na vývoji postupného procesu, který by nezpomalil výstavbu během migrace na standardizovaný CAD model a který by byl v budoucnu základem pro inteligentní objektově modelovanou databázi.
Jakmile bylo schéma migrace na novou technologii, tak inženýři popsali potřeby a podmínky výsledného systému. Nastínili cíle jejich nového systému, společně se schopností přesné lokalizace domácností v závislosti na zařízeních společnosti Comcast a rychlé identifikaci vnitřního zařízení, které by mohlo souviset se službami zákazníkům.
Tento cíl vedl k jednomu závěru: bude nutné vybudovat jednotný, objektově modelovaný zdroj dat, schopný vizualizovat a reprezentovat jejich data. Sean Bristol byl spoluodpovědný za celý projekt v AT&T a nyní je vedoucím projektantem pro stát Washington společnosti Comcast. „Od počátku jsme chtěli vnést určitý řád do našich projektů a projektových výkresů. Chtěli jsme spojit přesnost CAD výkresů s inteligencí GISu – zajistit, aby tyto dva světy spolupracovali v jednom systému bez nutnosti pořizování proprietárních řešení.“
Řešení
Vzhledem k tomu, že AT&T již pro své projekty využíval AutoCAD, obrátil se tedy Bristol se svým týmem na Autodesk, aby dodal kompletní geoprostorové řešení. Společně s místním prodejcem a vývojářem produktů Autodesk, Kanotech Information Systems, a databázovými specialisty vytvořili CADově založený kreslící nástroj, který dodržoval všechny potřebné standardy. Nově vytvořený nástroj @MApp se stal jednou z nejkomplexnějších datových struktur v telekomunikačním odvětví. Vytvoření a implementace standardů se ukázal jako ideální a důležitý první krokpro vybudování inteligentního datového modelu pro podporu analýz a složitějších aplikací, jejichž využití v budoucnu tým předvídal.
Budování základů
Subdodavatelé dříve odevzdávali výsledky své práce v rozmanitých CAD formátech a výkresech, bez jakýchkoli souvislostí s okolním prostředím nebo standardizovanými atributy. Společnost AT&T vytvořila a implementovala aplikaci pro automatické vytváření výkresů a kontrolu jejich kvality, která byla založenana GIS softwaru AutoCAD Map 3D a jejíž výstupy bylo možné publikovat v prostředí webu pomocí řešení Autodesk MapGuide. To pomohlo inženýrům ve spolupracujících a subdodavatelských firmách otestovat kvalitu jejich práce a zajistit, aby jejich výstupy přesně odpovídaly standardům společnosti. Díky vytvoření standardů a systému jejich kontroly pomocí vlastní aplikace ihned významně poklesly náklady na správu informací. Již nebylo dále potřeba zaměstnávat stovky pracovníků na manuální kontrolu a schvalování všech materiálů pocházejících od subdodavatelů.
Jedním z původních cílů při vytváření aplikace bylo vytvoření databáze, kterou by bylo možné importovat do relačního systému řízení databáze (RDBMS), jaký je použit v řešení Oracle Spatial. Po implementaci Oracle Spatial do svého systému získal Comcast centrální GIS databázi, která snižuje náklady a minimalizuje chyby vznikající při správě většího objemu dat. „Náš geoprostorový systém nepotřebuje žádnou mezivrstvu softwaru pro konverzi či transformaci dat. Máme přímý přístup k našim datům, kdykoli a kdekoli potřebujeme,“ říká Bristol. „Nejedná se nám o pouhé snížení nákladů, ale také takto nahradíme zbytečné kroky v našich pracovních procesech – to nám ušetří spoustu času.“
Spokojenost zákazníků
Jedním z klíčových pravidel pro úspěšné fungování společnosti v telekomunikačním průmyslu je udržovat zákazníky spokojené. Díky použití aplikací Oracle Spatial a Autodesk MapGuide může Comcast monitorovat všechna zařízení své sítě a předcházet tak různým výpadkům. „Tato technologie nám umožňuje aktivně udržovat sítě a rozvody tak, aby nebyli dotčeni zákazníci,“ říká Bristol. „Například testujeme stav 600 000 modemů a využíváme model sítě Oracle pro určení nejčastějších bodů selhání v rozvodech. Ve většině případů jsou problémy vyřešeny dříve, než je zaznamenají zákazníci.“
Bristol dodává, „Spokojení zákazníci mnohem častěji doplňují další služby, objednávají internetové připojení nebo prémiové kanály kabelových televizí. Tyto doplňkové příjmy v budoucnu rostou a zvyšují náš celkový zisk – což ve výsledku zase uspokojuje naše akcionáře.“
Dobré zkušenosti pomohly získat ocenění
Pobočka společnosti Comcast v Seattlu získala nedávno ocenění Comcast’s System of the Year Award, což je součást vnitropodnikového systému motivace a odměňování úspěšných projektů. Ocenění bylo uděleno za schopnost snížit náklady a přilákat nové zákazníky.
Dále bylo vytvořené řešení oceněno titulem System of the Year, který uděluje Society of Telecommunications Engineers a odborný časopis CT Magazine. Zde bylo oceněno, že systém založený na technologiích Autodesk a Oracle je nejpřesnější, nejvýkonnější a nejlépe orientovaný na zákazníka v celém státě.
Výsledek
Ačkoli byly základní pracovní postupy stejné, tak po akvizici společnosti Comcast v AT&T došlo ke zlepšení různých procesů a umožnilo společnosti získat mnohem více informací ze svých geoprostorových dat. Comcast například vytvořil během jednoho roku nový zisk 10 milionů dolarů díky využití geoinformačního systému pro marketingové účely.
Došlo k porovnání adres pro marketingové účely s existujícím účetním systémem napojeným na GIS, díky čemuž Comcast jednoduše zjistil adresy osob, které ještě nejsou zákazníky společnosti a těch, kterým nejsou zasílány marketingové materiály. Po dokončení geokódování potencionálních zákazníků v blízkosti poboček společnosti mohl Comcast spustit přesně cílené marketingové kampaně. „Nasazení geoprostorového řešení Autodesk a Oracle nám přineslo více než jen 10000 nových zákazníků. Získali jsme 8.6 milionu dolarů díky využívání našich vlastních dat a 1.5 milionu dolarů díky datům pro průmysl. To jsou skvělé ukazatele výkonnosti a síly nástrojů Autodesk.“
Comcast také ušetřil další náklady díky přímému přístupu k datům v systému. Pokud dříve potencionální zákazník poptával určitou službu, musel Comcast vyslat terénní pracovníky pro fyzické ověření dostupnosti služby na dané adrese. Díky novému systému ušetřil Comcast v průměru 65 dolarů za každý výjezd pracovníků.
Vzhledem ke snaze vybudovat kvalitní geoprostorový systém bylo již mnoho adres existujících nebo potencionálních zákazníků v sytému uloženo. Díky využití nového webově založeného systému MapGuide je možné přesně určit, zda se nachází nový zákazník blízko potřebné sítě. Bez nutnosti vyslat na místo pracovníky může operátor vložit domácnost do zákaznické databáze. Bristol odhaduje, že tento proces jen v jeho regionu uspořil více než 91 000 dolarů každý měsíc a terénní pracovníci se mohou místo toho věnovat jiným úkolům.
Budoucnost
Management společnosti Comcast je nadšen z obchodních výsledků na trhu v Seattlu a prosazuje nasazení úspěšných nástrojů ze Seattlu v ostatním divizích.