Letiště Los Angeles pracuje efektivněji díky řešení Autodesk
Donald E. Kalanick je vedoucím týmu, který připravuje a spravuje nájemní smlouvy na všechna zařízení v prostoru letiště Los Angeles a dalších tří jihokalifornských letišť, která spadají pod organizaci…
Donald E. Kalanick je vedoucím týmu, který připravuje a spravuje nájemní smlouvy na všechna zařízení v prostoru letiště Los Angeles a dalších tří jihokalifornských letišť, která spadají pod organizaci Los Angeles World Airports. Každý terminál na letišti je zakreslen v několika sadách podrobných AutoCAD výkresů, které obsahují pronajaté prostory, volné plochy k pronájmu a jiná zařízení. Pronajaté plochy jsou samozřejmě na letišti takovýchto rozměrů velice proměnlivé v čase a prostoru. Volné plochy jsou často upravovány, nájemníci se mění a využití plochy terminálu se může změnit velice rychle. Dosud byly všechny tyto změny zaznamenávány manuální editací v AutoCAD výkresech.
„V případě, že jsme chtěli přidat nebo rozdělit nějaký prostor, tak jsme museli překreslit nový prostor do AutoCADvýkresu, připojit novou plochu k ostatním pronajímaným plochám, přepočítat celkovou nájemní plochu, změnit všechny navazující tabulky a provádět další kroky, pro aktualizaci dotčených dokumentů a výkresů,“ říká Kalanick. „S takto velkými výkresy se velice složitě pracovalo a docházelo k velkému množství chyb.“
Řešení AutoCAD Map šetří čas
Kalanick se obrátil na lokálního autorizovaného distributora a vývojáře řešení Autodesk, Kelar Corporation, pro vytvoření databázově založené aplikace, která by výrazně zlepšila přesnost, efektivitu a pracovní procesy při správě letištního majetku. Společnost Kelar vytvořila speciální Leaseline Management Application (LMA), založenou především na řešení AutoCAD Map, která by měla vyřešit problémy, se kterými se potýkají v Los Angeles při správě letištního majetku.
„Jedná se jednoduše řečeno o integrovaný datový prostor a rozumný systém správy dat,“ říká Ed Maghboul, projektový manažer Kelar Corporation. Před nasazení LMA trvalo na letišti i několik dní, než se provedené změny objevily ve všech potřebných výkresech a datech. Po nasazení LMA jsou jednoduché změny zaznamenány během 30 minut a informace již může být okamžitě k dispozici ostatním oddělením, jak jsou například finance nebo ostraha.“
Systém LMA umožnil inženýrům propojit plochy ve výkresech AutoCAD s informacemi o jejich využití, které jsou spravovány v libovolné databázi, jako například Microsoft Access, Microsoft SQL nebo Oracle. Aktualizací v jedné části systému se automaticky aktualizují další navazující tabulky a není nutné změny provádět na několika místech.
„Přesnost LMA systému je úžasná. Je to pro nás obrovský přínos z hlediska úspory času,“ dodává Kalanick. „Umožňuje nám mnohem rychleji reagovat na změny v terminálu a aktuální data mohou ihned začít využívat jiná pracoviště – například ekonomické oddělení může využít data pro určení přesných nákladů, distribučních sazeb a okamžitě aktualizovat částky za pronájem účtované našim zákazníkům.“
Jiná oddělení zabývající se dohledem nad uzavřenými slmouvami nebo zařízením terminálu mohou přiřadit k výkresům další informace, jako například čísla uzavřených smluv, která bude možné v budoucnu využít pro jiné analýzy.
Pracovníci Kelar Corporation nyní pracují na rozšíření aplikace, které by pokrylo potřeby pracovníků ostrahy letiště. Nové nástroje jsou vyvíjeny s využitím AutoCAD Map, Macromedia ColdFusion, Autodesk MapGuide a Oracle databáze.