Technologie Autodesku pro 3D vizualizace na Istrii
Zajímavý průlet nad 3D povrchem je ke shlédnutí na webové adrese města Sveti Lovreč www.sveti-lovrec.hr (konkrétně http://www.sveti-lovrec.hr/default.aspx?str=3danimacija&j=cro&t=0 ). Animace …
Zajímavý průlet nad 3D povrchem je ke shlédnutí na webové adrese města Sveti Lovreč www.sveti-lovrec.hr (konkrétně http://www.sveti-lovrec.hr/default.aspx?str=3danimacija&j=cro&t=0 ).
Animace začíná podél Limského kanálu, který je dlouhým, úzkým zálivem moře do pevniny. Dále animace pokračuje 7 km na sever do starobylého města Sveti Lovreč na Trhové náměstí v centru. Uprostřed náměstí je středověky kamenný obelisk, vlevo jsou sloupy kostela s detaily ornamentů a hradby.
Animace je určena pro popularizaci cestovního ruchu a pro přiblížení historického jádra města. Realistická vizualizace je vytvořena nad 3D vygenerovaným povrchem (TIN), na který jsou naloženy letecké snímky. Povrch byl nasnímán laserovým skenováním.
Obr. 1: Limský kanál
Historické náměstí a objekty na něm stojící jsou vymodelované v programu Autodesk Maya. Modelované zdi domů jsou pokryté fotografiemi. Velice zajímavým prvkem je simulovaný dynamický pohyb vlajky na kamenném obelisku nebo pohyb lodí na vlnách.
Co přináší zajímavého tento průlet? Proč nestačí jen nasnímaná video nahrávka skutečného náměstí?
Nastavení dráhy animace umožňuje vytvořit netradiční dráhu průletu, kdy kamera například couvá, prochází oknem, zvedá se do výšky mimo běžnou úroveň pohledu lidské postavy. Animace zavede pozorovatele z náměstí až nad střechy domů a na závěr ukazuje vzdálenosti k Limskému kanálu a Jadranskému moři.
Autorem projektu je firma Abaka (www.abaka.hr), která chtěla ukázat současné možnosti 3D vizualizace a výstupy z programu Autodesk Maya pro použití na Internetu.
Obr. 2: Kamenný obelisk s vlající vlajkou
Obr. 3: Pohled mezi sloupy kostela na náměstí