portál uživatelů
softwarů Autodesk

Digitální správa inženýrských sítí v Los Angeles

Stavebnictví

  Shrnutí projektu Oddělení magistrátu města Los Angeles, Department of Water and Power (LADWP) bylo založeno před více než sto lety a v současné době představuje největšího správce inženýrs…

Digitální správa inženýrských sítí v Los Angeles

 

Shrnutí projektu

Oddělení magistrátu města Los Angeles, Department of Water and Power (LADWP) bylo založeno před více než sto lety a v současné době představuje největšího správce inženýrských sítí v Severní Americe. Každodenně spolehlivě a bezpečně doručuje vodu a elektřinu pro více než 4 miliony obyvatel a obchodních společností ve městě Los Angeles a jeho blízkém okolí.

Organizace obsluhuje 716 000 „vodních zákazníků“, což společně s velkým počtem odběratelů elektrické energie s sebou přináší dostatečné zisky, které umožňují financovat vlastní operace.

Ovšem po roce 1980 spolu s růstem rozsahu inženýrských sítí neustále rostly i nároky na pracovníky spravující jejich data. Nejen toto oddělení magistrátu města ale i další včetně hasičů, policistů a havarijní služby měly velký problém vyhledávat v ohromných papírových mapách místa s nutností servisu nebo výjezdu.

Kien Hoang, a jeho tým proto potřebovali lepší řešení, které bude možné adaptovat na databázi Oracle Spatial, která byla používána jako centrální úložiště dat elektrických a vodovodních inženýrských sítí.

Řešením se nakonec stala sada aplikací od společnosti Autodesk, která přenáší živou vodní infrastrukturu v Los Angeles do digitálního věku. Využíváním geoprostorových produktů společnosti Autodesk jsou u LADWP schopni:

– zpracovávat potřebné úkoly rychleji s menším počtem zaměstnanců,

– redukovat chybovost dat,

– snižovat čas a náklady vynaložené na školení zaměstnanců,

– sdílet stále aktuální prostorová data se všemi uživateli,

– přijímat a doručovat městská data v jejich nativním formátu.

Výzva

„Do poloviny 80. let jsme spravovali veškerá naše data inženýrských sítí manuálně,“ vysvětluje Kien Hoang, manažer skupiny Water GIS. Vše bylo spravováno ručně, což se při stále intenzivnějším zalidňování města projevovalo stále vyššími náklady na plat a školení zaměstnanců. Naši specialisté trávili většinu své pracovní doby ruční aktualizací projektů a distribucí map na základě požadavků.

Papírové mapy měly na víc ještě jednu nevýhodu. Ostatní pracovní skupiny je sice mohly kopírovat, ale tyto kopie přestaly být aktuální okamžitě po naší první úpravě. Proto bylo normální, že se na různých odděleních používaly mapy, které nebyly přesné a aktuální. To pak způsobovalo, že požárníci neměli k dispozici přesnou polohu hydrantů a plynaři neznali přesné umístění podzemních vodovodních trubek.

Pro kompletní pohled na městský vodovodní systém potřebovali u LADWP nástroje a prostředky, které umí integrovat kompletní podkladová data města zahrnující ulice, středové linie, věcná břemena a další.

Řešení navíc muselo zvládnout robustní prostorovou databázi z důvodu kompatibility s jinými městskými systémy a sdílení dat v reálném čase.

Oddělení vlastnilo extrémně detailní papírové mapy za posledních sto let. Ty obsahovaly více než 38 milionů stop potrubí, 716 tisíc vodovodních přípojek, více než 200 tisíc potrubních uzávěrů a půl milionu dalších doplňkových informací včetně lokalizací předchozích netěsností s kompletním popisem. LADWP potřebovalo způsob, jak tato drahocenná data uchovat, ale přitom je spravovat digitálně a zredukovat tak možné ztráty dat.

Řešení

Po zemětřesení v Northridge v roce 1994 Hoangova skupina začala postupně prověřovat potenciální GIS řešení, která by zohlednila jejich mapovací potřeby a kromě toho také potřeby uživatelů ostatních oddělení.

LADWP vybralo pilotní oblast s rozlohou 4 čtverečních mil, která byla reprezentativním vzorkem celého města z hlediska komplexnosti terénu a infrastruktury vodovodních sítí. Pilotní projekt byl úspěšný, ale byly použity již poněkud zastaralé nástroje aplikace AutoCAD. Nicméně dosažené výsledky celý tým povzbudily.

„Zjistili jsme, že tvorba našich prostorových dat v prostředí AutoCADu by mohla být klíčem k úspěchu při zachování vysoké přesnosti a nároků na mapování,“ dodává Hoang.

„Rozhodli jsme se pro Autodesk částečně také proto, že to pro nás znamenalo méně času a finančních nákladů, které bychom byli nuceni vynaložit na proškolení všech našich zaměstnanců,“ dodává Hoang. „Naši inženýři a GIS specialisté již totiž prostředí produktů postavených na platformě AutoCAD znali.“

Celý tým proto přešel k aplikaci AutoCAD Map3D, což je v podstatě geoprostorová verze aplikace AutoCAD, která jim pomohla pracovat s prostorovými daty z jiných oddělení a podobně zaměřených aplikací konkurenčních výrobců. Společně s tím také upravili svůj protokol a pracovní procesy, které umožnily vyvinout jejich geografický informační systém do podoby velmi výkonné objektově orientované databáze. V současné době jsou proto schopni kontrolovat veškerá data v jednotném umístění a vyhnout se tak vícečetným systémům a datovým sadám.

LADWP využívá produkt Autodesk MapGuide pro publikování prostorových dat prostřednictvím internetu pro oddělení, která potřebují specifické na lokalizaci postavené informace. Terénní pracovníci se mohou například v případě potřeby přihlásit do intranetu v rámci LADWP a najít přesné umístění vodního hydrantu nebo revizního otvoru.

Aplikaci AutoCAD Raster Design pak tým využívá pro spravování již zmíněných velmi detailních papírových map. „Zatímco se snažíme vytvářet digitální verze našich starších papírových map, aplikaci Raster Design využíváme pro digitální úpravy a uchování skenovaných map,“ poznamenává Greg Ammon, manažer Water GIS Systems. „Software nám pomáhá uchovávat naše existující mapy a dovoluje nám jednoduše a rychle najít a používat naše bohaté rastrové zdroje.“

Konečná verze systému nabízí nástroje pro vytváření a správu GIS dat, jednotné úložiště prostorových dat a online publikaci dat pro další městské klienty GIS skupiny pod patronátem LADWP. „Přijímáme a posíláme dál městská data v jejich nativním datovém formátu (ESRI) bez potřeby jakýchkoliv konverzí,“ poznamenává Hoang. „V minulosti s sebou datové převody často přinášely chyby či dokonce ztrátu informací. Nová technologie však toto riziko zcela eliminovala.“

Výsledky
„Nový systém nám pomáhá výrazně snižovat časové nároky potřebné k údržbě našeho mapového díla. Nejsme pouze stále produktivnější, ale také máme více času na podporu vodovodní sítě a poskytování lepších služeb. Protože jsme spoustu úkolů zautomatizovali, dokončujeme naše projekty rychleji a s větší přesností,“ říká Ammon.
„Jednoduše řečeno – jsme schopni udělat mnohem více práce za stejnou dobu jako v minulosti. Proto se nyní můžeme zaměřit více na budoucnost a plánovat, které další kroky je třeba učinit.“

Tým popisuje, jak nový geografický informační systém zvyšuje produktivitu a efektivitu v rámci celého „vodovodního“ oddělení a šetří časové i finanční zdroje potřebné na údržbu a školení.
„Řešení, které jsme u LADWP vystavěli nabízí dvě zásadní výhody,“ říká Hoang. „Tuto cestu jsme si vybrali, protože alespoň část z našeho personálu již měla zkušenosti s prací v AutoCADu, což zredukovalo délku školení a osvojení. A protože jsou naše mapy velmi složité, tyto nástroje nám pomáhají dokončovat naše úkoly precizněji a přitom umožňují přehlednou separaci ne zcela standardních map do více samostatných hladin.“

Pro více informací…

Chcete-li se dozvědět více o tom, jak produkty AutoCAD Map 3D a Autodesk MapGuide pomáhají společnostem po celém světě dokončovat nejrůznější projekty rychleji a s nižšími náklady, navštivte www.autodesk.com/map3D nebo www.autodesk.com/mapguideenterprise.