portál uživatelů
softwarů Autodesk

Úspora času o 38% díky migraci na AutoCAD Map 3D

Stavebnictví

Shrnutí projektu Společnost Farmers Telecommunications Cooperative (FTC) se v oblasti telekomunukací pohybuje od roku 1952. Své služby začala nabízet v době, kdy ještě v zemědělské oblasti Alabamy nep…

Úspora času o 38% díky migraci na AutoCAD Map 3D

Shrnutí projektu

Společnost Farmers Telecommunications Cooperative (FTC) se v oblasti telekomunukací pohybuje od roku 1952. Své služby začala nabízet v době, kdy ještě v zemědělské oblasti Alabamy nepůsobila žádná větší telefoní společnost. Dnes je tato organizace největší akciovou telefonní společností v tomto státě. Pod stálým podnikatelským tlakem se FTC zaměřuje na nejmodernější komunikační technologie a stále tak zlepšuje a rozšiřuje své služby.

Díky produktu AutoCAD Map 3D je společnost FTC schopna:

– dokončit práci až o 38 procent rychleji

– odpovídat na dotazy zákazníků řádově spíše v minutách než ve dnech

– předpovídat problémy v síti, které mohou ovlivnit služby pro zákazníky

– bezprostředně zjistit zákazníkovu lokalizaci

Výzva

FTC poskytuje celou řadu telekomunikačních služeb jako například lokální a dálkové telefonní spojení, Internet, bezdrátové systémy, mobilní služby či Internet Protocol Television (IPTV) pomocí něhož je distribuován digitální televizní signál. Nabídka tak rozsáhlých služeb při malém rozpočtu a s omezenými zdroji nutí FTC pracovat tak efektivně jak je to jen možné.

Původní systém uložení prostorových informací ; Old system for spatial data

Před několika lety začala společnost FTC převádět pomocí nástrojů softwaru AutoCAD své analogové, ručně kreslené záznamy, do digitální formy, která je mnohem vhodnější pro jejich správu. Fred Logan, administrátor CAD systémů v FTC, vysvětluje, „Pro naši správní oblast jsme začali digitalizovat mapy vytvořené v terénu. Avšak tyto mapy a další grafická data, která jsme k nim přidávaly bylo potřeba propojit s našimi dalšími daty, abychom si mohli vytvořit skutečný obraz o naší infrastruktuře. Potřebovali jsme tedy takový softwarový nástroj, který by nám umožnil jednoduše propojit grafická data a informace z databáze a kombinací všech našich informačních zdrojů do jednoho logického celku v podobě mapové databáze tak umožnit prohlížení a editaci dat.“

Dále se také FTC zabývá otázkou, zda zmodernizovat svou páteřní distribuční síť tvořenou měděnými kabely na optickou, neboť v minulosti byly do vybudování sítě s použitím měděných kabelů investovány nemalé prostředky a přechod na optické kabely s sebou nese určité riziko. Při použití optických kabelů by však společnost FTC mohla nabízet všechny své služby zahrnující digitální vícepásmové vysílání všem svým zákazníkům bez ohledu na jejich lokalizaci.

Řešení

Tým Freda Logana úzce spolupracoval s StellarRAD Systems, jedním z výhradních prodejců firmy Autodesk, na tvorbě kompletního geoprostorového řešení, které v jednoduchém prostředí propojuje grafická data a informace z databáze.

Podklady pro rozhodování ; Decision making

Přechod k AutoCAD Map 3D

Software AutoCAD Map 3D nabízel geoprostorové editační nástroje, možnost výběru souřadnicových systémů, propojitelnost databází a další GIS nástroje, které FTC potřebovala. Díky tomu, že společnost FTC již byla AutoCAD uživatelem, byl pro ni přechod na AutoCAD Map 3D jednoduchým rozhodnutím. Jednotlivý pracovníci byli tedy již dobře seznámeni s uživatelským rozhraním, což znamenalo velkou úsporu času při osvojování si nových funkcí. Společnost chtěla využít jednoduchého přístupu k integraci map a geoprostorových informací se svými daty již vytvořenými v CAD systémech. Podle geoprostorového hodnotového žebříčku (Geospatial Value Chain) společnost FTC úspěšně migrovala od prvního stupně (Stage One), kdy využívala software AutoCAD pouze jako nástroj pro kreslení k druhému stupni (Stage Two), kdy již využívala software Map 3D pro klasické mapové úlohy. Brzy poté se FTC přesunula na třetí úroveň (Stage Three) a začala využívat GIS software ke strukturování a klasifikaci dat představujících síť jejich zařízení. Pro více informací o Geospatial Value Chain navštivte www.autodesk.com/geospatialpaper.

„Map 3D nám podává možnost bezproblémové integrace i prohlížení našich dat v jednoduchých náhledech. Navíc můžeme editovat data v jejich původním formátu,“ vysvětluje Logan. „To nám značně šetří čas a zvyšuje produktivitu našich pracovníků. Avšak jednou z největších výhod je, že tento software vytváří inteligentní nákresy, které propojují  zásadní informace z databázi. Doopravdy tak máme veškerá naše data na dosah ruky.“

Navýšení efektivnosti

Společnost FTC využívá tento software pro poskytování důležitých informací pracovníkům v terénu, kteří je potřebují při poskytování servisu přímo u zákazníků. Kvůli vyhledání informací pro různé správní úlohy může zaměstnanec FTC například jednoznačně identifikovat určitého zákazníka i jeho terénní lokalizaci, může poskytnout přesnou informaci o kabelovém spojení a jeho nájemci a nasdílet všechna data o měděné i optické kabelové síti v okolí. Společnost tento software využívá také pro předpovědi vývoje a návrhy nových zařízení a to na základě podkladů z existujících map, demografických dat a importovaných leteckých snímků.

„Naše odvětví je založeno na poskytování servisu, což znamená, že využívání takovéhoto softwaru je při snaze maximálně zjednodušit a zkrátit naše pracovní postupy zcela nezbytné. Díky využívání softwaru jsme také schopni našim zákazníkům poskytovat vyžadované služby mnohem rychleji než dříve,“ říká Logan. „Našim největším ziskem z vynaložených investic je však značná úspora času – a to nejen dnes při přístupu do CAD systému a ke geoprostorovým informacím potřebným pro lepší a rychlejší obchodní rozhodnutí, ale i zítra při shromažďování specifických dat potřebných pro navrhování nových zařízení v budoucnosti.“

Kvalitní služby pro zákazníky jsou pro FTC důležité ; Customer services are important

Výsledek

Před implementací softwaru zakreslovali pracovníci FTC získávané informace do papírových souborů ručně. „Odhadujeme, že díky jednoduchému přehledu o našich digitálních datech ušetříme průměrně až tři hodiny času denně. To znamená až 38 procentní urychlení pracovního procesu,“ dodává Logan. „Bez použití AutoCAD Map 3D bychom nemohli pracovat tak efektivně. A vůbec, dnes by bylo značně složité vše řídit při takovém objemu dat, který každý den využíváme a při takové rychlosti s jakou jsou data aktualizována.“

Zlepšený servis

Stejně jako u ostatních telekomunikačních společností i u FTC platí, že nejvíce námahy je skryto „za oponou“, mimo zrak uživatelů. Například, FTC pracuje na základě informace od zákazníka z jeho registrovaného počítače importované do CAD databáze. S využitím dat o zákazníkovi společně s mapovými daty z AutoCAD Map 3D je pověřený pracovník schopen velice rychle informovat zákazníky na základě jejich lokalizace o tom, které servisní balíčky mají zpřístupněny. Dříve by takový proces vyhledávání informací o zákazníkovi a vyhledávání mapových podkladů na několika odděleních zabral i několik dní. Díky automatizaci procesu může zákazník obdržet odpověď téměř okamžitě – automatizace tak umožňuje zaměstnancům společnosti zaměřovat se především na udržení spokojenosti zákazníků.

Podle Logana rozšířilo využívání softwaru provozní zisky také do terénu. „Rychlé získávání informací díky propojení mapových podkladů s databází nám umožňuje také rychle poskytovat našim terénním pracovníkům informace, které potřebují pro svou práci – od instalace nových služeb po propojování měděných a optických kabelů při správě sítě. Když je náš zaměstnanec na telefonním sloupu, 40 stop nad zemí, v mrazivém počasí, určitě nechce čekat na zdlouhavé načítání dat kvůli pomalému systému. AutoCAD Map 3D však našim zaměstnancům poskytuje neustálou odezvu.”