portál uživatelů
softwarů Autodesk

Proč je Software Asset Management důležitý?

Software Asset Management je důležitý v každém podniku, který používá software s licencí. SAM Vám pomáhá: Snižování rizika SAM pomáhá dodržovat licenční podmínky v celé Vaší organizaci. Účinným sledo…

Proč je Software Asset Management důležitý?

Software Asset Management je důležitý v každém podniku, který používá software s licencí. SAM Vám pomáhá:

Snižování rizika

SAM pomáhá dodržovat licenční podmínky v celé Vaší organizaci. Účinným sledováním a dokumentováním Vašich softwarových licencí snižujete riziko porušování licenčních podmínek. Zároveň vytváříte lepší pracovní prostředí pro Vaše zaměstnance a partnery.

Úspora peněz

SAM snižuje náklady hned několika způsoby a pomáhá:

•rušit či obnovovat nedostatečně využívané softwarové licence,

•omezovat náklady spojené se správou a aktualizací softwaru,

•snižovat náklady na technickou podporu,

•snižovat riziko neočekávaných nákladů na software,

•zabraňovat zbytečným pokutám za porušení licenčních podmínek.

Vyšší bezpečí pro počítačová data

Účinný program SAM omezí riziko stažení či nákupu softwaru z neoprávněných stránek, které mohou Váš počítač zavirovat.

Snazší přístup k podpoře

SAM je zárukou, že používáte pouze licencovaný software, a tím Vám zajišťuje právo na podporu. Většina společností pro neregistrovaný software podporu neposkytuje.

Zlepšení produktivity

Přístup k uživatelským manuálům, odkazovým materiálům a podpoře produktů zvyšuje produktivitu zaměstnanců. Důsledným používáním SAM budete využívat tyto prostředky co nejúčinněji.

Ochrana dobrého jména společnosti

SAM Vám pomáhá dodržovat licenční podmínky a tím zvyšovat důvěru Vašich zákazníků. Pokud spolupracujete jako dodavatel či subdodavatel na nějakém projektu, Váš partner od Vás očekává, že budete dodržovat zákony.

Lepší informovanost

Jako registrovaný uživatel s licencí získáváte nejnovější zprávy o svých softwarových produktech od prodejců softwaru, jako je Autodesk.

Plnění závazků

SAM Vám pomůže zjistit a dodržovat podmínky Vaší uživatelské licenční smlouvy a plnit Vaše právní závazky.

Zavedení SAM

Jak zavést Autodesk Software Asset Management (SAM) v pěti krocích.

1. Určete člověka zodpovědného za SAM.

Určete jednoho člověka zodpovědného za:

·nákup softwaru,

·sledování licencí,

·kontrolu pravidel používání softwaru.

2. Proveďte inventuru softwaru.

Ručně projděte software nainstalovaný na každém počítači ve Vaší společnosti.

3. Vytvořte registr softwaru.

Porovnejte nalezený nainstalovaný software s dokumenty k softwaru (nákupní doklady, licenční dokumenty) a vytvořte registr softwaru, kde budete zaznamenávat informace o licencích, manuálech a médiích k softwaru.

4. Stanovte ve společnosti jasná pravidla pro práci se softwarem.

·Stanovte detailní pravidla pro stahování, instalaci a používání softwaru ve Vaší společnosti, stejně tak následky případného porušení těchto pravidel.

·Vytvořte pro člověka zodpovědného za software pravidla pořizování softwaru a určete spolehlivé dodavatele softwaru, od kterých budete software pořizovat. Vytvořte mechanismus skladování dokumentace k softwaru (nákupních dokladů, médií, manuálů).

5. Vytvořte plán pro budoucí potřeby.

Proveďte mezi zaměstnanci průzkum, abyste zjistili, jaký software pro svoji práci potřebují nyní a jaký budou potřebovat v budoucnu. Tento průzkum provádějte nejlépe každý rok. Zajistěte, ať mají Vaši zaměstnanci potřebný legální software k dispozici.