Studenti Oregon University mohou pracovat na reálných příkladech díky profesionálnímu řešení Autodesk
Shrnutí projektu Oregon State University (OSU) ležící v centru nejkrásnější oregonské rekreační a přírodní oblasti nedávno obdržel ocenění The Princeton Review pro jednu z nejlepších univerz…
Shrnutí projektu
Oregon State University (OSU) ležící v centru nejkrásnější oregonské rekreační a přírodní oblasti nedávno obdržel ocenění The Princeton Review pro jednu z nejlepších univerzit na západním pobřeží. OSU se může pochlubit více než 19 000 studenty mezi nimiž je více než 750 studentů zapsáno ve vysokoškolském programu Stavební, strojní a ekologické inženýrství. K získání úspěchu na bojišti stavebního inženýrství vyzbrojila OSU své studenty nástroji softwaru Autodesk.
Práce na skutečných projektech ; Real projects
OSU College of Engineering využívá software pro stavební inženýrství a geoprostorový software od firmy Autodesk pro:
poskytnutí studentům reálné aplikační zkušenosti
návrhy založené na současných normách města
umožnění nováčkům pracovat na „reálných“ inženýrských projektech
snížení nedostatku pracovníků z oblasti stavebního inženýrství
poskytnutí studentům velké výhody na trhu práce
Výzva
Tracy Arras, OSU Civil Engineering Instructor a Lower Division Coordinator, se stala lektorkou až po té, co založila a řídila svou vlastní firmu. Její zkušenosti z pracovního procesu jí velmi pomohly rozpoznat hodnotu výuky studentů s nástroji, které se v praxi skutečně používají.
S narůstající poptávkou po vysoce vyškolených stavebních inženýrech s odbornými technologickými dovednostmi se Arras snaží tento nedostatek pracovníků snížit. „Absolventi se zkušenostmi s nástroji Autodesk softwaru budou lépe připraveni uchopit skutečnou výzvu a skočit rovnýma nohama do pracovního procesu,“ říká Arras. „Chceme si být jisti, že naši studenti mají k dispozici pro svou úspěšnou inženýrskou kariéru všechny nástroje.“
Řešení
Arras, jako Lower Division Coordinator, chtěla již dříve zavést do současných osnov pro stavební inženýrství na OSU odborné pracovní dovednosti a zkušenosti. Obrátila se tedy na Autodesk software, aby mohla své studenty připravit na skutečný svět.
Arras využila možnosti stahování materiálů a softwaru v rámci vzdělávacího programu firmy Autodesk pro stavební inženýry a začlenila tento software do příslušné výuky nižšího inženýrství. „Volně dostupná vzdělávací osnova od firmy Autodesk je vyčerpávající a velmi snadno pochopitelná. Kopíruje pracovní postupy z reálných projektů a připravuje tak mé studenty na jejich pracovní život po ukončení studia,“ vysvětluje Arras.
Tracy Arras, Lower Division Coordinator
Arras vyučuje kombinaci Autodesk Civil 3D, AutoCAD Map 3D a AutoCAD a podává tak svým studentům ucelený pohled na technologie produktů firmy Autodesk.
Reálné projekty poskytují reálné zkušenosti
Studenti OSU těží nejen z práce se softwarem, který je v praxi strojního inženýrství běžně používán, ale také z práce na reálných úkolech a projektech, které jim pak po ukončení studia poskytují ostré lokty na trhu práce. „Studenti pracují v týmech a na podkladě dat ze vzdělávacích osnov od firmy Autodesk se snaží navrhnout a vyvíjet části projektů,“ vysvětluje Arras. „Na základě požadavků města Corvallis musí vyvinout svá vlastní projektová řešení a nástroje.Získávají tak zkušenosti pro práci s takovými požadavky jako je povolení ke zřízení cesty či minimální velikost parcely. A na konci kurzu mají obrovský projekt, který si mohou přidat do svého portfolia.“
V kurzech instruktorky Arras se studenti učí vytvářet zarovnání, povrchy, parcely a profily a provádět zemní práce pro jednotlivé své úkoly a další projekty. Studenti se učí automatizaci mapovacích dovedností, které je uvádí do velkého světa stavebního inženýrství. Tyto dovednosti jsou totiž dále využity ve vyšších kurzech, kde se studenti zaměřují na specifické inženýrské obory jakými jsou například dopravní či dálniční projektování. Starší studenti OSU završí svá studia po dalších třech letech práce s tímto softwarem a budou tak připraveni naskočit za běhu do pracovního trhu.
Snižování frustrace nováčků
„Vysokoškoláci chtějí používat reálný software pro reálnou inženýrskou práci. Kolikrát naši nováčci i posluchači 2. ročníku nemají prostředí k práci na „reálných“ inženýrských projektech a jsou frustrování prací jen na malých projektech, které nejsou v praxi využitelné,“ říká Arras. „Se softwarovými balíčky jako například Autodesk Civil 3D se mohou cítit jako by dělali důležitou, opravdovou práci. A když pak vstoupí na trh práce, mají oproti jiným uchazečům o práci obrovskou výhodu, neboť mají k dispozici kompletní sadu nástrojů a portfolio ze skutečných projektů. Jsou tedy, jak říkáme, připraveni pracovat.“
Konstrukce ; Construction
Výsledek
Arras již nyní může vidět výsledky vybavenosti svých studentů reálnými zkušenostmi ze stavebního inženýrství. Mnoho jejích studentů již získalo práci právě díky svým zkušenostem se softwarem. „Jakmile si již studenti jednou osvojili Autodesk software pro stavební inženýrství, jsou již jednou nohou za vodou,“ říká Arras. Kromě snahy vytvářet nové projekty pracuje Arras také na integraci GIS a geomatických technologií jakými jsou vzdálený průzkum, zpracování obrazu a GPS do inženýrských projektů OSU. „V integraci Autodesk Map 3D s Autodesk Civil 3D je obrovský potenciál,“ říká Arras. „Našim studentům stavebního inženýrství to umožní získávat rozsáhlé geoprostorové informace a vytvářet tak lepší rozhodnutí při projektování.“
Další informace
Pro získání více informací o podpoře akademických úspěchů a dalšího vzdělávání firmou Autodesk navštivte www.autodesk.com/education. Pro získání více informací o infrastrukturních řešeních od firmy Autodesk navštivte www.autodesk.com/infrastructure. Pro získání více informací o Oregon State University, College of Engineering, navštivte www.engr.oregonstate.edu.