Využijte PLM technologie pro realizaci grantových projektů
Grantové aktivity vyhlašované ve většině případů krajskými úřady mohou být velmi zajímavou cestou jak získat finance na prosazení nových technologií do výuky na odborných školách. Zpracování projektu …
Grantové aktivity vyhlašované ve většině případů krajskými úřady mohou být velmi zajímavou cestou jak získat finance na prosazení nových technologií do výuky na odborných školách. Zpracování projektu a jeho obsahu není ovšem pro začínající příliš jednoduché. Proto mi dovolte nastínit v tomto článku některé z aktuálních oblastí a záchytných bodů jak projekt vystavět.
Výuku na škole lze modernizovat na základě financování projektů
Základem projektů by měla být nová ŠVP a inovativní směr
V tomto roce dochází ve školství k řadě zásadních změn. Jednou z nich je oblast rekonstrukce vzdělávání podle nových RVP. Školy si mohou v rámci určitých pravidel dovolit výrazně modernizovat výuku směrem k nových technologiím, postupům a projektové výuce. Pro realizaci těchto cílů je nutné vybudovat nejen kvalitativní, ale také kvantitativní zázemí znalostí, techniky a software vybavení. Projekt je tedy možné zasadit prakticky jak do oblastí výzev, které jsou určeny na vzdělávání, tak do oblastí, které jsou určeny na nákup nového vybavení. Tyto oblasti jsou v řadě grantů jednou ze zásadních vstupních specifikací.
Nové ŠVP zprostředkovávají propojení tradičních postupů výuky s novými technologiemi
Pro co možná nejrychlejší orientaci ve strategii výuky CAD/PLM technologií v rámci nových ŠVP může být využita například metodika vytvořená pro NÚOV v loňském kalendářním roce. Ta vychází ze zkušeností s realizací vzdělávacího modulu P-CAD národního projektu SIPVZ. Kompletní text této metodiky najdete v časopise TAMR vydávaném v režii NÚOV. Jejich PDF zdroj najdete na této adrese: http://www.designtech.cz/c/sipvz/hledate-informace-pro-vyuku-zkuste-tamr.htm
Nebojte se navázat komunikací s praxí
Přímý dopad nových postupů a metodiky není samozřejmě viditelný pouze v komerční oblasti, ale také ve vzdělávání. Nasazení moderních technologií v této oblasti je samozřejmě poměrně složité a to z pohledu vstupních znalostí a zkušeností, stejně jako z pohledu zajištění úzké návaznosti výuky aplikací na potřeby průmyslové praxe a financování projektu. Průmět spolupráce na projektu s komerční organizací v oblasti metodiky a jistého oponentního přístupu může být tedy pro realizaci projektu velmi užitečná ne-li žádoucí.
Při řešení projektů je možné využít úzké spolupráce s průmyslovou praxí
Součástí vlastního projektu tedy může být například verifikace výsledků projektu ve společnosti, případně možnost přímé spolupráce externích spolupracovníků v podobě školitelů, lektorů, případně oponentů. Výstupem z projektu by měla být také přirozeně publikace zkušeností s realizací projektů v regionálním, lépe odborném tisku.
Jak mohou aktivity Autodesku v této oblasti pomoci
Autodesk jako společnost dlouhodobě podporující školství nejen v našich regionech poskytuje všem školám špičkové zázemí v podobě aktivity Autodesk Academia. Tento projekt dává školám k dispozici nejen software za zajímavé ceny, ale promítá především do svých aktivit nejnovější trendy v oblasti vzdělávání. V současné době je k dispozici široké spektrum škol různého zaměření, které působí dlouhodobě v oblasti výuky CAD aplikací. Inspiraci lze čerpat také z již realizovaných a úspěšně dokončených projektů u nás, případně v zahraničí.