portál uživatelů
softwarů Autodesk

Elektrárenská společnost ENMAX snižuje náklady a zvyšuje efektivnost práce díky řešení Autodesk

Stavebnictví

GIS revoluce EPC, společnost zajišťující přenos energie, distribuci dodávek a servis pro město Calgary, roste s každým jeho rozšířením. Znamená to, že se rozrůstá také podnikový geoinformační sys…

Elektrárenská společnost ENMAX snižuje náklady a zvyšuje efektivnost práce díky řešení Autodesk

GIS revoluce

EPC, společnost zajišťující přenos energie, distribuci dodávek a servis pro město Calgary, roste s každým jeho rozšířením. Znamená to, že se rozrůstá také podnikový geoinformační systém (GIS), projekční nároky a narůstá potřeba zaměstnanců EPS technologicky udržet krok. „Území, které spravujeme stále roste, a to i za hranice města Calgary,“ říká Brad Lawrence, GIS manažer společnosti EPC. „Technologie Autodesk GIS server umožní rychle a efektivně získat data tam, kde je to potřeba, což způsobilo revoluci ve způsobu práce, jakou jsme dosud používali. V současnosti přecházíme také na AutoCAD Map 3D, který využíváme pro tvorbu nových návrhů, neboť jeho datový model více vyhovuje našemu způsobu práce.

ENMAX Power Corporation ; ENMAX Power Corporation

Redundantní data jsou nepřesná a drahá

Předtím, než začala společnost EPC využívat celopodnikovou GIS server technologii, byla zcela závislá při vyhledávání potřebných mapových záznamů jen na klasické papírové agendě. Protože informace o infrastruktuře elektrických sítí společnosti byly využívány k různým účelům, jako například pro řízení vypnutí proudu a zátěžové analýzy sítě, správa map o systému na různých odděleních vedla často k zanesení redundantními daty. Nepřesnosti a neaktuálnost dat tak způsobovaly společnosti další problémy. Pro lepší řízení svých služeb se společnost EPC pokusila například převést celý papírový systém map na mikrofilm. Pokud by stavební práce měly probíhat bez poškození podzemních sítí je však nutné, aby byl lokální servis přesný a efektivní. Díky vysoké ceně za správu dat na mikrofilmu však probíhalo zadávání změn do systému jen velmi pomalu, což nakonec vedlo k nárůstu odkrývání sítí na špatném místě – byl zaznamenán nárůst až na devět chybných odkrytí na 1000 zásahů.

ENMAX Power Corporation ; ENMAX Power Corporation

Nepřesnost záznamů nejvíce omezovala lokální servis. Počet nezanesených změn a aktualizací do mapových záznamů narostl až na 6000. To způsobilo, že terénní pracovníci, přestože upozorňovali na změny v terénu, si již nemohli být jisti hodnověrností informací v systému, který používali pro svou práci. „Terénní technici nám sice mohli říct „tyto dva stožáry už zde nejsou“ a „tento transformátor je na jiném sloupu“, avšak naše technologie a způsob zanášení změn tomu nestačila,“ vysvětluje Lawrence. „Ztratili důvěru v systém a mnozí z nich se divili, proč by se měli vůbec zatěžovat zasíláním změn. Chtěli jsme tedy GIS systém, který by zvládl 24 hodin denně zaznamenávat všechny příchozí změny.“

Nová data každou noc

Pro sjednocení všech svých mapových záznamů a informací o infrastruktuře v jednom celopodnikovém GIS řešení vybrala společnost EPC serverovou technologii od firmy Autodesk. Poté, co byla dokončena konverze všech záznamů, nastaly dramatické změny. Nová technologie vrátila terénním technikům důvěru v systém a umožnila zpřístupnění nejaktuálnějších informací přímo v jejich vozech. Společnost EPC totiž vybavila všechna servisní vozidla notebooky s aktuálními GIS informacemi. Všechny informace, které technici potřebují, například lokalizaci stožárů a transformátorů, výšku sloupů a údaje o vybavenosti instalací, jsou si nyní schopni zobrazit kdekoli. „Už se více nemusím trápit s vyhledáváním potřebných informací v knihách,“ říká již dlouholetý terénní pracovních společnosti EPC. „Všechny informace mám nyní na dosah ruky.“

ENMAX Power Corporation ; ENMAX Power Corporation

Nový systém přinesl zvýšení výnosů také dalšími nečekanými způsoby. Třebaže jsou často v každodenním provozu přehlíženy,jsou poplatky za zpřístupnění stožárů pro elektrárenské společnosti hodnotným zdrojem příjmů. EPC není výjimkou. Kabelové televize a telefonní společnosti platí za každý drát připojený k elektrickému stožáru malý poplatek. Avšak díky častým změnám v síti elektrických sloupů může být těžké udělat přesné vyúčtování. Po zavedení Autodesk GIS řešení provedla společnost EPC detailní kontrolu svých sdílených stožárů a nastavila systém na automatické sledování změn, což značně ulehčilo i provádění přesného vyúčtování.

Technologie Autodesk GIS Design Server odstranila procesu mapování v terénu nejen papír, ale i drahé zdvojování záznamů vznikající během zpracovávání dat. Řízení dodávek proudu a systém sledování vytíženosti sítě je v rámci Autodesk GIS Design Server propojeno a je tak zajištěno, že změny v jednom systému jsou okamžitě dostupné v tom druhém. Pomocí přesných, aktuálních a mnohem snadněji dostupných dat je EPC schopna zefektivnit i svůj lokální servis. Nyní jsou potřeba pouze čtyři servisní vozidla a čtyři zaměstnanci, aby zvládli práci, pro kterou bylo dříve využíváno 20 servisních vozidel a 24 lidí. Co je ale důležitější, je to, že počet chybných výjezdů na 1000 zásahů se snížil z devíti na 0,25.

Výsledek: Nižší provozní náklady a lepší uživatelský servis

Jako městem placená služba se EPC snaží poskytovat jeho obyvatelům nejlepší servis jako svým nejlepším zákazníkům. Podle Lawrence Autodesk GIS řešení pomáhá společnosti EPC dosáhnout tohoto cíle: „Dříve zabralo vyhledávání a získávání potřebných informací, které projektant potřebuje pro vyhovění požadavkům zákazníka, i celé hodiny, ale nyní to již zabere jen pár minut. Terénní pracovníci jsou také schopni mnohem rychleji dokončovat servisní zásahy a zákazníci je již neuvidí, jak chodí kolem sloupů elektrického vedení a hledají ten správný. Také využíváním softwaru AutoCAD Map 3D jsme schopni zautomatizovat zadávání změn v projektech do systému, což podporuje další zlepšení a zrychlení servisu.“

ENMAX Power Corporation ; ENMAX Power Corporation

Lawrence dodává, „Kvalitní správa majetku a kvalitní správa dat již od sebe nemohou být odděleny. Naše vnitřní propojenost je vlastně jedním z našich největších bohatství. Sdílení aktuálních a přesných GIS informací v rámci naší organizace nám umožňuje dělat naši práci mnohem efektivněji a každoročně ušetřit stovky tisíc dolarů.“