MapGuide Maestro – informace o nové verzi 2.0 – II.díl
6. Správa datových balíčků (Packages) Datové balíčky používané platformou MapGuide jsou komprimovaný export DBXML úložiště včetně XML zdrojových souborů, souvisejících binárních souborů a jejich sezn…
6. Správa datových balíčků (Packages)
Datové balíčky používané platformou MapGuide jsou komprimovaný export DBXML úložiště včetně XML zdrojových souborů, souvisejících binárních souborů a jejich seznamu. Tyto soubory jsou typicky spravovány na serveru, ale aplikace MapGuide Maestro dovoluje vytvářet, upravovat a načítat tento typ dat prostřednictvím svého grafického rozhraní.
To může být opravdu užitečné hlavně v případech, kdy provádíte migraci změn mezi servery. Veškerá správa dat je jako obvykle přehledná jednoduchá.
Obr. 1 – Správa datových balíčků
Obr. 2 – Tvorba nového datového balíčku
7. Uživatelsky definované šablony zdrojů
Kdykoliv, když vytváříte nový datový zdroj, definici mapové vrstvy či nové webové mapy vzniká v podstatě nový XML dokument. Jestliže zjistíte , že při vytváření těchto zdrojů děláte stále několik stejných kroků, můžete si pro své potřeby vytvořit vlastní, upravené typy těchto zdrojových XML dokumentů.
Když budeme například chtít začínat tvorbu mapové vrstvy pomocí schématu LayerDefinition verze 1.3 s rozsahem měřítek 1:1 – 1:500 000 a s vypnutým zobrazením všech prvků ve vrstvě, stačí pouze vytvořit novou definici vrstvy s těmito parametry a uložit ji do adresáře MapGuideMaestroTemplates. V tomto případě pod jménem “Nanaimo Layer.xml”. Šablona upraveného zdroje pak bude přidána do nabídky pro vytváření nových zdrojů.
Obr. 3 – Nové položky pro vytvoření zdrojových souborů v nabídce New.
8. Kopírování zdrojů
Možná to na první pohled nevypadá jako zásadní vylepšení, ale opakované vytváření spousty stejných vrstev může díky tomuto nástroji znamenat velké časové úspory. Stačí klepnout pravým tlačítkem na některý ze zdrojů a ihned máte k dispozici jeho kopii, která je připravena na vaše úpravy.
Obr. 4 – Kopírování zdrojových souborů jedním kliknutím
9. Barevné kódování stromové struktury zdrojů
Když upravujete několik zdrojových souborů současně, může být orientace mezi nimi poněkud matoucí. Proto byla do nové verze aplikace MapGuide Maestro doplněna funkce, která aktuálně otevřené zdroje podbarvuje zeleně a zdroje, které obsahují neuložené změny zvýrazní růžovou. Aktuálně používaný zdrojový soubor je pak tmavěji stínovaný.
Nová funkce pro barevné kódování zdrojů zjednodušuje jejich správu a i když se jedná pouze o drobnost, je to drobnost velmi užitečná.
Obr. 5 – Barevné kódování položek stromu
10. Obecná použitelnost
Vylepšení obecné použitelnosti aplikace možné nelze uvádět jako nový nástroj nebo funkci, ale jistě za zmínku stojí. K vylepšení použitelnosti aplikace totiž přispělo nespočet drobných vývojových zásahů a úprav, které na první pohled třeba ani nevidíte. Pár příkladů:
- Při vkládání nové mapové vrstvy do definice mapy je vrstva vložena přímo do skupiny vrstev, která je vybrána. Vkládaná vrstva je z hlediska celkového pořadí vykreslování vrstev umístěna hned za poslední vrstvu ve vbrané skupině.
- U jakéhokoliv zdroje je možné přes pravé tlačítko zkopírovat jeho ID (například Library://Nanaimo/Data/MyFile.FeatureSource) do schránky, což je užitečné hlavně při psaní kódu určeného pro přístup ke zdrojům.
- Při vkládání mapových vrstev do mapy je možné vybrat více vrstev současně a vložit je do mapy najednou.
- Aplikace Maestro sleduje veškeré reference v rámci projektu a v případě, že se rozhodnete pro přejmenování nebo přesun některého ze zdrojových souborů, budete dotázáni, zda chcete závislé zdroje aktualizovat.
Všechna tato malá vylepšení mohou v konečném důsledku ušetřit hodiny práce. Maestro udělalo od první verze opravdu velký krok dopředu, proto ho nezbývá než doporučit. Jestliže hledáte aplikaci pro autorizaci webových map, určitě Maestro vyzkoušejte.
Domovská stránka projektu zaměřeného na vývoj aplikace MapGuide Maestro: http://trac.osgeo.org/mapguide/wiki/maestro
Související články:
- MapGuide Maestro – informace o nové verzi 2.0 – II.díl