Novinky produktové rodiny Autodesk Vault 2011 – 2. díl
Vylepšení týkající se celé produktové rodiny Vault 2011 Mezi novinky, které jsou uplatněny v celé produktové řadě patří již zmíněná vylepšená kontextová menu. Kromě nich je k dispozici možno…
Vylepšení týkající se celé produktové rodiny Vault 2011
Mezi novinky, které jsou uplatněny v celé produktové řadě patří již zmíněná vylepšená kontextová menu. Kromě nich je k dispozici možnost náhledu PDF a office dokumentů a také kontrola nad souborem dostupných vlastností.
Náhledy souborů ve formátech Microsoft Office PDF
Jednou z velkých výhod produktu Vault je možnost spravovat v podstatě jakýkoliv typ dokumentu. Mnoho uživatelů Vaultu tak ukládá dokumenty ve formátu PDF nebo Office dokumenty, které přímo souvisí s jejich projekčními návrhy. Když bylo ale v minulosti třeba některý z těchto dokumentů prohlédnout a zkontrolovat, bylo nutné dokument stáhnout a poté otevřít. V produktové rodině verze 2011 je možné prohlížet soubory z aplikací Word, Excel, PowerPoint a také soubory PDF přímo pomocí panelu Preview (Náhled):
Tato nová možnost zjednodušuje práci s obvyklými formáty dokumentů a urychluje jejich kontrolu.
Definice vlastností
Jednou z nejzásadnějších novinek verze 2011 je možnost kompletní správy vlastností. V předchozích verzích byly vlastnosti v rámci Vaultu primárně orientovány na dokument. Vlastnosti byly tedy přímo závislé na dokumentech, které byly v aplikaci vloženy.
Od verze 2011 jsou již vlastnosti součástí produktu jako takového. Systémoví administrátoři mohou definovat nové vlastnosti (označené jako User Defined Properties – UDP – uživatelsky definované vlastnosti) v rámci Vaultu a poté vybrat, ke kterému typu souboru a jeho vlastnosti je namapují.
Tento přístup také umožňují tzv. poskytovatelé zdrojů obsahu (Content Source Providers – CSP), kteří dovolují definici vlastních příkazů a úpravy klientské aplikace Vaultu.
Na otázku: „Umí Vault také…?“ proto lze téměř vždy odpovědět kladně.
CSP jsou k dispozici pro soubory z aplikací AutoCAD, AutoCAD Electrical a Inventor a také pro Office 2003 a Office 2007. Vault pracuje nejen s vlastnostmi, které dokumenty mají, ale umí je také svými nástroji aktualizovat dle potřeb a nastavení.
Ve vyšších verzích produktové rodiny Vault (např. Vault Professional) lze UDP vytvořit nezávisle na typu souboru. Jsou tedy použitelné systémově – pro každou položku. To je velmi přínosné pro organizaci dat a jejich hledání v rámci Vaultu. Navíc si nemusíme dělat starosti s tím, jak se dokument s novou vlastností bude chovat mimo prostředí Vaultu.
Novinky produktu Vault Workgroup 2011
Možnost úprav klientské aplikace Vault
Od verze 2011 je k dispozici SDK pro klientskou aplikaci. API rozhraní bylo upraveno tak, aby bylo možné provádět úpravy v rámci klientské aplikace Vaultu co nejrychleji a nejefektivněji. Do panelů nástrojů a kontextových nabídek je možné přidávat vlastní příkazy a nástroje, dokonce lze doplňovat záložky do panelu Preview (Náhled). Nová verze uživatele proto nijak neomezuje a je jen na nich, jaké úpravy budou chtít do klientské aplikace začlenit tak, aby odpovídala představám a nárokům na plnění zadaných úkolů.
Novinky produktu Vault Collaboration 2011
Replikace (v rámci) pracovních skupin
Nejdůležitější novinkou produktu Vault Collaboration 2011 je bezesporu koncept zaměřený na replikaci pracovních skupin.
Když společnost Autodesk poprvé uvedla replikaci v prostředí produktové rodiny Vault, bylo to spíše něco omezujícího. Zatímco soubory mohou být replikovány na více míst, každé z nich se musí připojovat k jedné centrální databázi. I když je tím zajištěna integrita dat, protože všichni uživatelé pracují se stejnou sadou metadat, je přitom omezena výkonnost a možnosti samotné replikace jsou striktně dány.
Vault 2011 tato omezení stírá novým konceptem replikace pracovních skupin (Workgroup Replication). Při využití tohoto přístupu spravuje každá pracovní skupina (např. pobočka firmy) vlastní databázi SQL Server. Změny v rámci metadat jsou mezi pracovními skupinami zajišťovány standardní replikací databáze SQL Server.
Tímto jsou zcela eliminována přísná omezení, která existovala v předchozích verzích a je v podstatě umožněna plnohodnotná replikace dat pro uživatele po celém světě (při použití produktů Vault Collaboration a Professional). Pro zachování integrity dat je k dispozici nástroj pro přechod z dřívějších verzí.
Jestliže uživatel pracovní skupiny vytvoří nebo upravuje dokument nebo jeho metadata, jsou tyto informace pro ostatní uživatele v režimu pouze pro čtení. Jestliže chcete dokument měnit někdo další, musí požádat o přidělení „vlastnictví“ dokumentu nebo položek.
Proces pro získání oprávnění pro úpravu objektu je přímočarý – jestliže objekt nevlastníte, klepněte na něj pravým tlačítkem a vyberte Manage Ownership:
Pro účely úprav je možné nastavit délku „vlastnictví“ dokumentu – od nuly (přístup umožněn více uživatelům) do 5 dnů.
Převzato z http://www.hagerman.com
Více informací o produktové řadě Vault 2011 naleznete na webu Autodesk Clubu zde.
Související články:
- Novinky produktové rodiny Autodesk Vault 2011 – 2. díl