portál uživatelů
softwarů Autodesk

10 tipů pro rendering v Revitu

Strojírenství

Sledujte velikost pohledu/velikost DPI Vzhledem k tomu, že šířka a výška pohledu je úzce spjata s DPI při renderingu pro tisk, je třeba, abyste toto nastavení sledovali. Kombinace velkého rozměru poh…

10 tipů pro rendering v Revitu

Sledujte velikost pohledu/velikost DPI

Vzhledem k tomu, že šířka a výška pohledu je úzce spjata s DPI při renderingu pro tisk, je třeba, abyste toto nastavení sledovali. Kombinace velkého rozměru pohledu a vysokého DPI bude mít za následek prodloužení času renderingu. Pro výsledek je podstatný počet pixelů, který se objeví za hodnotou Šířka a Výška v menu Nastavení renderu. Příliš velké rozlišení může vést i k tomu, že se vám nepodaří snímek dorenderovat. Osobní zkušenost je nepřekročit velikost obrázku v pixelech 5000×5000.

Omezujte počet světel

Světla jsou prvky, jejichž počet významně ovlivňuje rychlost renderingu. Proto pečlivě zvažte, zda je při renderingu nutné nechat zapnutá všechna světla. Vypnout a zapnout světla můžete jednoduše v menu Nastavení Renderu kliknutím na tlačítko Artificial Lights…(Umělé osvětlení…). Místo vypínání můžete využít kroku popsaného v bodu 3.

Používejte Section Box (Ořezový kvádr)

Ořezový kvádr je perfektní nástroj pro snížení času renderingu, protože ořezává nejen geometrii mimo jeho hranice, ale i světla, další světelné zdroje a to nejen prvků projektu, ale i připojených externích referencí. Pokud tedy připravujete rendering velkého objektu, můžete vyřadit zadní část budovy právě ořezovým kvádrem. Určitě nepomůže zapnutí Aktivního zadního ořezání, to ovlivňuje pouze viditelnost geometrie při online pohledu.

Držte velikost uživatelských textur na rozumné úrovni

Pro uživatelské materiály používejte textury, které mají rozumnou velikost. Jako vzor velikosti si můžete vzít textury, které se nachází v adresáři C:Program Files (x86)Common FilesAutodesk SharedMaterials2011assetlibrary_base.fbm3Mats
Důležitá je opět velikost obrázku v pixelech a s tím je spojená i velikost datová (čím méně pixelů, tím menší datový objem).

Používejte speciální typy textur místo složité geometrie

Stejně jako jakýkoliv jiný software, který dokáže 3D scénu vyrenderovat, využívá i Revit speciální typy textur, nebo lépe řečeno speciální efekty u textur. Jedná se o tzv. Bump mapping a Cutouts. Bump mapping se využívá pro simulaci plastického povrchu (např. cihlová zeď), kde se materiál skládá ze dvou textur. První, barevná, zobrazuje vzhled materiálu. Druhá, bump mapa, je pouze v odstínech šedé a úroveň světlosti textury určuje, co je z pohledu na plochu s texturou na povrchu a co je zatlačeno do hloubky (u zdi co je líc zdi a co spára). Díky tomuto efektu není třeba modelovat každou cihlu zvlášť, abyste docílili plastického efektu. Cutouts má podobný význam, kdy pomocí tohoto efektu jste schopni vytvořit např. drátěný plot.

Renderujte na vícejádrových pracovních stanicích

Odteď opravdu platí, čím více, tím lépe. Revit ve verzi 2011 nemá žádné omezení na využití počtu jader jako v předchozích verzích a tak můžete využít např. dvouprocesorový stroj s Xeony.

Využívejte rendering regionu

Pokud si nejste jisti např. nastavením textury nebo nastavením zdroje světla, použijte nástroje Region, kde můžete v okně náhledu vybrat jen určitou oblast, kterou je možné vyrenderovat. Ale pozor, region omezuje pouze renderovanou plochu obrázku (viz bod 1). Neomezuje počet světel či velikost geometrie jako to dělá Ořezový kvádr.

Připojené soubory

Pokud nepotřebujete pro rendering geometrii připojených souborů, dočasně je odpojte.

Vyhněte se nastavování renderu na hodnoty vyšší, než je nezbytně nutné

Mějte na paměti, že i nastavení renderu na Nejlepší neznamená, že jsou veškeré hodnoty uživatelského nastavení renderu na maximu. Jednotlivé části nastavení Nejlepší nabývají těchto hodnot:
Image Precision (Antialiasing): 8 z 10
Maximum Number of Reflections: 4 ze 100
Maximum Number of Refractions: 8 ze 100
Blurred Reflections Precision: 7 ze 11
Blurred Refractions Precision: 5 ze 11
Soft Shadows: Zapnuto
Soft Shadow Precision: 6 ze 10
Compute Indirect and Sky Illumination: Zapnuto
Indirect Illumination Precision: 7 z 10
Indirect Illumination Smoothness: 8 z 10
Indirect Illumination Bounces: 2 z 5
Daylight Portal Options: Vypnuto
Jakékoliv navýšení jednoho z uvedených parametrů povede k větší časové náročnosti.

Renderované procházky

Renderované procházky jsou nejnáročnější variantou renderingu v Revitu vzhledem k tomu, že Revit musí vyrenderovat všechny obrázky najednou aniž by postupně uvolňoval paměť a tak je více než pravděpodobné, že na jedné pracovní stanici nebudete schopní procházku vyrenderovat v kuse. Nejjednodušší variantou je procházku renderovat hned na několika počítačích zároveň, přičemž si rozdělíte počty snímků tak, aby např. pracovní stanice 1 renderovala snímky 1-50, druhá 51-100 atd.