portál uživatelů
softwarů Autodesk

Studio ACE vytvářelo trikové scény nejnovějšího českého filmu „V peřině“ s podporou technologií Autodesk

Společnost Autodesk, světový lídr v oblasti 3D návrhového, konstrukčního a animačního softwaru, ohlásila, že její technologie animačního softwaru podpořily vznik českého snímku V peřině, prvního …

Studio ACE vytvářelo trikové scény nejnovějšího českého filmu „V peřině“ s podporou technologií Autodesk

Společnost Autodesk, světový lídr v oblasti 3D návrhového, konstrukčního a animačního softwaru, ohlásila, že její technologie animačního softwaru podpořily vznik českého snímku V peřině, prvního 3D stereoskopického neanimovaného filmu v Evropě. ACE, české postprodukční studio, vytvářelo trikové scény a zobrazení 3D stereoskopie v softwarových řešeních Autodesk Maya a Autodesk Flame.

 „Film V peřině byl svým rozsahem, množstvím trikových scén a především technologií stereoskopického zobrazení ve 3D velkou výzvou,“ řekl Martin Paleček, producent studia ACE.

„V mnoha případech se ve filmu objevují scény a lokace, které byly točeny před trikovým pozadím,a velká část prostředí a lokací tak byly kompletně vytvářeny výtvarníky až v postprodukci. Profesionální softwarové produkty Autodesk nám pomohly k naplnění záměrů režiséra filmu a dosažení vysoké kvality výsledného výtvarného zpracování.”


 Produkty Autodesk Maya 2011 a Autodesk Flame 2011 byly využity v následujících fázích vzniku filmu:

  • 3D modelování. Zde se jednalo o geometrickou konstrukci a digitální modelování z "hlíny". Podle fotografií města Písku a konceptů byly vytvořeny stylizované prostorové modely domů. V uměle vytvořených lokacích se nachází mnoho hraček a rekvizit z reálných scén, které bylo zapotřebí znovu vymodelovat a zaplnit jimi peřinový svět. Stejně tak bylo vytvořeno mnoho nových a neexistujících objektů a prostředí.
  • Texturování. V rámci texturování se modely opatřovaly barevným povrchem, strukturou a charakterem materiálu. Na šedivé 3D modely byla nanášena barva pomocí štětců či fotografická struktura vkládáním fotografií. Byly tak vytvořeny povrchy peřinových textilií, dřevěných hraček, kůry fantaskních stromů a zrezivělých autíček.