portál uživatelů
softwarů Autodesk

Jak správně reinstalovat Autodesk produkty v prostředí systému Windows? – 2. díl

Strojírenství

Mazání zbývajících produktových souborů a adresářů Upozornění: Následující kroky vedou k odstranění adresářů v umístěních, která mohou postihnout funkčnost VŠECH instalovaných produktů Autod…

Jak správně reinstalovat Autodesk produkty v prostředí systému Windows? – 2. díl

Mazání zbývajících produktových souborů a adresářů

Upozornění: Následující kroky vedou k odstranění adresářů v umístěních, která mohou postihnout funkčnost VŠECH instalovaných produktů Autodesk. Proto je proveďte pouze v případě, že jste již odinstalovali všechny Autodesk aplikace včetně jejich periferií a odstranění vybraných adresářů je z hlediska funkčnosti bezpečné.

1. Pomocí Průzkumníka Windows najděte a smažte instalační adresáře každého z odstraňovaných produktů. Obvykle je najdete v následujících umístěních: „C:Program FilesAutoCAD 2010" nebo "C:Program FilesAutodeskAutoCAD 2012".

2. Smažte adresář: "C:Program FilesCommon FilesAutodesk Shared"
 
Poznámka: Tato umístění se mohou dle verze operačního systému a jeho nastavení lišit – ne vždy jsou soubory aplikací uloženy na disku C:/ a ne vždy jsou uloženy v adresáři Program Files.

3. Smažte adresáře z uživatelských profilů v následující umístění: (řetězec %username% nahraďte vaším přihlašovacím jménem):

pro Windows 7/Windows Vista:
C:Users%username%AppDataRoamingAutodesk
C:Users%username%AppDataLocalAutodesk
C:ProgramDataAutodesk

pro Windows XP:
C:Documents and Settings%username% Application DataAutodesk
C:Documents and Settings%username%Local SettingsApplication DataAutodesk
C:Documents and SettingsAll UsersApplication DataAutodesk

Windows 7 a Windows Vista: V závislosti na operačním systému nemusí být v Průzkumníkovi podadresáře v adresáři Users (uživatelé) zobrazeny automaticky. Jestliže zmíněné složky nevidíte, zkopírujte si cestu k nim a vložte ji do navigačního řádku v Průzkumníkovi.

Navigační řádek v Průzkumníkovi

Smazání zbývajících „Autodesk“ záznamů v registrech operačního systému

 
Upozornění: Nevhodnou editací registrů operačního systému Windows můžete celkem rychle dopomoci k jeho nefunkčnosti. Společnost Microsoft poskytuje všechny potřebné informace prostřednictvím znalostní báze na webu http://support.microsoft.com/support.

Editor registru proto používejte velmi opatrně a ideálně před úpravami proveďte zálohu původního stavu registrů. Instrukce, jak vaše registry správně zálohovat najdete v následujících článcích:

Postup zálohování a obnovení registru v systému Windows XP
Zálohování registrů ve Windows Vista
Zálohování registrů ve Windows 7

Doplňující informace o editoru i registrech samotných jsou dostupné v nápovědě aplikace Editor registru.

1. K vaší pracovní stanici se přihlaste jako člen skupiny lokálních administrátorů.

2. Klepněte na tlačítko Start a vyberte volbu Spustit (Windows XP), případně stiskněte na klávesnici Windows klávesu a písmenu R (Windows 7/Windows Vista).
3. Do pole Otevřít zadejte příkaz REGEDIT a klepněte na tlačítko OK.
4. V aplikaci Editor registru najděte a smažte následující klíče:

– HKEY_CURRENT_USERSoftwareAutodesk
– HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareAutodesk


Mazání klíče v Editoru registru

5. Zavřete Editor registru.
6. Restartujte počítač.

Před reinstalací Autodesk produktů…

V této fázi by již mělo být vše pryč – všechny v minulosti instalované produkty Autodesku, jejich doprovodné aplikace, soubory, adresáře i záznamy v registrech. Počítač je tedy téměř připraven pro reinstalaci nebo zcela novou instalaci produktů. Ještě předtím než začneme je vhodné projít pár následujících kroků pro zajištění úspěšné instalace:

  • Pro začátek restartujte počítač, i když jste k tomu nebyli vyzváni. Během restartu může dojít k instalaci aktualizací operačního systému či jiných aplikací, které by poté mohly instalaci produktu přerušit. 
  • V Průzkumníku najděte a vymažte obsah adresáře Temp pro Windows, ale nemažte adresář samotný. Nevíte, kde ho hledat? Stačí do navigačního řádku v Průzkumníkovi zadat řetězec %TEMP%.
  • Zavřete všechny běžící aplikace. Některé z nich – například Microsoft Outlook mohou během instalačního procesu kolidovat. 
  • Zakažte antivirový program běžící na vašem počítači. Antivirové aplikace mají ve zvyku blokování potenciálně nebezpečných aktivit jako je přístup a zápis do registrů, přidání/odstraňování/aktualizace DLL knihoven či jiných skrytých souborů, i když se jedná o běžné kroky potřebné k instalaci aplikací. Proto se ujistěte, zda je antivir vypnutý a zda jste jej po ukončení instalace nezapomněli zpět zapnout.

Některé antivirové aplikace lze zastavit prostřednictvím klasického grafického rozhraní, jiné ukončíte pouze pomocí Správce úloh.

Pro ověření, že antivir opravdu neběží:
1.  Stiskněte kombinaci kláves [Ctrl] + [Alt] + [Delete].
2.  Vyberte volbu Správce úloh
3.  V záložce procesy zkontrolujte, zda antivir neběží. V případě, že je stále spuštěný, vyberte ho a klepněte na tlačítko Ukončit proces.

Nyní již nic nebrání instalaci (nových) Autodesk produktů do prostředí čistého operačního systému.

Převzato z: http://support.autodesk.com