portál uživatelů
softwarů Autodesk

Autodesk Inventor 3D náčrt – Křivka průsečnice, promítnout na plochu

Strojírenství

Křivka průsečnice         Pro vytvoření křivky průsečnice nejdříve nakreslíme dvě 2D křivky ve dvou rovinách. Poté pomocí funkce Křivka průsečnice (3D náčrt -&…

Autodesk Inventor 3D náčrt – Křivka průsečnice, promítnout na plochu

Křivka průsečnice

        Pro vytvoření křivky průsečnice nejdříve nakreslíme dvě 2D křivky ve dvou rovinách. Poté pomocí funkce Křivka průsečnice (3D náčrt -> panel Kreslení) označíme křivky a krok provedeme.

        Vznikne 3D křivka. Při pohledu na 3D křivku ze stran rovin 2D náčrtů zakrývá daný náčrt.

        Vznik paraboly pomocí křivky průsečnice. Parabolu vytvoříme pomocí kužele a roviny, která je ke kuželi skloněna pod daným úhlem.

        Použijeme funkci Křivka průsečnice. Vybereme potřebné plochy a vytvoříme parabolu.

        Vzniklá křivka (parabola) na kuželi.

Promítnout na plochu

        Funkci Promítnout na plochu najdeme na kartě 3D náčrt v panelu Kreslení a používáme ji pro promítnutí křivek nebo bodů na plochu.

        Na vytvořený model promítáme kružnici, která je nakreslena v rovině nad součástí. K tomu použijeme volbu promítnout podél vektoru. Jako vektor použijeme připravenou osu.

        Vytvořené promítnutí křivky na součást z různých pohledů. Kvůli zvolenému vektoru a tvaru součásti se kružnice promítne na součást jako dvě uzavřené křivky.

        Pokud promítáme křivku podél vektoru a nevybereme žádný vektor určující směr, tak je vektor brán jako kolmice k náčrtu.

        Při volbě Promítnout na nejbližší bod se promítne křivka (v našem případě kružnice) k nejbližším bodům zvoleného povrchu. Promítnutá křivka bude kolmá k povrchu.

        Hotové promítání k nejbližšímu bodu.

        Při promítání křivky na plochu s výstupem Obalit plochu obalujeme vytvořenou křivku kolem válce. 2D křivka je vytvořena v rovině tečné na válec a její délka je rovna délce obtočené křivky.