Export textury z realistického vzhledu do standartního
V nabídce Styl zobrazení (Obr. 1) se nastavuje kvalita a způsob zobrazování součástí. Realistický styl používá textury (pomocí textury povrchu znáz…
V nabídce Styl zobrazení (Obr. 1) se nastavuje kvalita a způsob zobrazování součástí. Realistický styl používá textury (pomocí textury povrchu znázorníme přesněji skutečný vzhled daného materiálu) a kvalitní stínování.
Při rendrování obrázku v Inventor studiu se používá standartní barevný styl. (Obr. 2) Pro kvalitnější zobrazení budeme exportovat barvu a texturu z realistického stylu.
Obr. 1 – Nabídka Styl zobrazení
Obr. 2 – Rendrování bez exportu textury
V nabídce Editor stylů a norem, kterou najdeme na kartě Správa -> panel Styly a normy -> Editor stylů, nebo v nabídce pro nastavení barev (Obr. 3). V nabídce si vybereme barvu, kterou chceme změnit. A pomocí příkazu Aproximovat z realistického vzhledu (Obr. 4) změníme parametry barev (okolní, rozptýlená, odražená, vyzařující, neprůhlednost a lesklost). Tímto se nám podaří rychle přiblížit vzhled standartní k realistickému bez nastavení textury.
Obr. 3 – Barevné styly
Obr. 4 – Aproximace vzhledu z realistického do standartního
V záložce textura označíme možnost Použít obrázek textury. Zobrazí se okno s výběrem základních textur (Obr. 5). Pokud nenajdeme vhodnou texturu, máme možnost si vybrat texturu z realistického stylu zobrazení a zkopírovat ji do této nabídky.
Obr. 5 – Výběr textury standartního vzhledu
Realistické textury najdeme ve složce C:Program FilesCommon FilesAutodesk SharedMaterialsTextures1 nebo 2Mats (Obr. 6), kde jsou textury realistického vzhledu. Požadovanou texturu zkopírujeme do složky C:Program FilesAutodeskInventor 2012TexturesSurfaces (Obr. 7). Cesty ke složkám se liší podle verze používaného Inventoru.
Obr. 6 – Složka textur realistického stylu
Obr. 7 – Složka textur standartního stylu
Po zkopírování textury do složky a restartování editoru stylů a norem se v nabídce Výběr textury objeví aktualizované data. Použijeme zvolenou texturu, nastavíme požadové měřítko a rotaci (Obr. 8) a potvrdíme tlačítkem hotovo.
Obr. 8 – Exportování textury z realistického vzhledu
Součást se standartním stylem zobrazení po načtení barvy a textury realistického stylu rendrovaná v Inventor studiu vs. součást s realistickým stylem (Obr. 9).
Obr. 9 – Porovnání součásti při realistickém (okno Inventoru) a standartním stylu (render) zobrazení