portál uživatelů
softwarů Autodesk

Přestavba hlavního vlakového nádraží v Ústí nad Labem

Strojírenství

Ústecké hlavní nádraží je z těch nejstarších v Česku, bylo postaveno už v roce 1850, kdy se stavěla trať z Prahy do Drážďan. V roce 1945 ho ale zle poškodil americký nálet a zbyla z něj v podstatě jen…

Přestavba hlavního vlakového nádraží v Ústí nad Labem

Ústecké hlavní nádraží je z těch nejstarších v Česku, bylo postaveno už v roce 1850, kdy se stavěla trať z Prahy do Drážďan. V roce 1945 ho ale zle poškodil americký nálet a zbyla z něj v podstatě jen třetina, ta bližší Mariánské skále. Část se dostavěla tak, aby architektonicky alespoň trochu odpovídala, ale prostor má stejně hodně problémů. Další velkou rekonstrukcí prochází nádraží od roku 2005 a zcela se změnilo kolejiště, nástupiště, podchody i prostor mezi nádražím a labským nábřežím. Teď už zbývá jen budova.

Pravé křídlo budovy zmizí zcela a nahradí ho moderní konstrukce s velkým průchodem až pod perony, navazujícím na okolní ulice. "Dnes jdete z centra historickou uličkou a najednou narazíte na stěnu, za kterou jsou záchody. To není důstojné entrée, to samé při cestě z druhé strany z peronu," řekl novinářům architekt Zdeněk Havlík. Zároveň se tím propojí centrum města s prostorem mezi nádražím a řekou. "Bude to komunikační osa, má samozřejmě ještě vyšší urbanistický rozměr," dodal Havlík.

Harmonogram prací je následující: stávající vstup se uzavře a v historické části budovy se vybuduje provizorní zázemí pro cestující. Nové by mělo být hotové koncem léta 2012 a dokončovací práce se plánují až do prosince. V historické části budovy mezitím vzniknou prodejny a v obchodní pasáž se má výhledově proměnit i průchod pod perony.

Ústecké nádraží je podle Českých drah desáté nejfrekventovanější v Česku, ročně jím projde zhruba 1,5 milionu cestujících.

Autor článku: Stavbaweb