Nastavení promítání kamery
Nastavení pohledu Režim pohledu se nastavuje na kartě Pohled, v panelu Vzhled nebo v místní nabídce pohledové krychle. (Obr. 1) Na výběr je ortografický (Orto) a perspektivní (Perspektiva) …
Nastavení pohledu
Režim pohledu se nastavuje na kartě Pohled, v panelu Vzhled nebo v místní nabídce pohledové krychle. (Obr. 1) Na výběr je ortografický (Orto) a perspektivní (Perspektiva) pohled.
Obr. 1 – Nastavení pohledu na součást
Ortografický pohled
Všechny rovnoběžné hrany stejných délek mají při zobrazení stejnou velikost i přesto, že jsou vytvořeny v jiné vzdálenosti od kamery. (Obr. 2) Toto pohledové nastavení je využíváno zejména při modelování součástí/sestav.
Typy zoomu a posunu v ortografickém pohledu:
• posun pomocí posunu kamery (F2)
• posun pomocí otáčení kamery (Shift + F2)
• přiblížení pomocí změny pozice kamery (F3)
Obr. 2 – Prodloužení hran u ortografického zobrazení
Perspektivní pohled
U nastavení perspektivní kamery je součást zobrazena v tříbodové perspektivě. Ta způsobuje, že se dvě rovnoběžné čáry se vzdálenosti opticky zužují a setkávají se v tzv. úběžníku. (Obr. 3) Perspektivní pohled se používá pro vizualizaci modelů kvůli reálnějšímu vzhledu.
Typy zoomu a posunu u perspektivního pohledu:
• posun pomocí posunu kamery (F2)
• posun pomocí otáčení kamery (Shift + F2)
• přiblížení pomocí změny pozice kamery (F3)
• přiblížit pomocí cílového bodu kamery, přiblížit okno (Shift + F3)
• přiblížit pomocí ohniskové vzdálenosti čočky (Ctrl + F3)
• nastavení perspektivního zkreslení (Shift + Ctrl + F3) – současné nastavení ohniskové vzdálenosti a pozice kamery (Obr. 4)
Obr. 3 – Úběžné body vytvořené při perspektivním zobrazení
Obr. 4 – Změna nastavení ohniskového zkreslení