SOUTĚŽ – záznam třetího webináře o Inventor Publisher
V porovnání s videem, které jsme vytvářeli v minulém díle, je katalogový list v podstatě statická prezentace. Ale i statická prezentace může být působivá a může obsahovat velkou informační hodnotu. J…
V porovnání s videem, které jsme vytvářeli v minulém díle, je katalogový list v podstatě statická prezentace. Ale i statická prezentace může být působivá a může obsahovat velkou informační hodnotu.
Jak už jsme zmiňovali v předchozích dílech, prvním krokem při práci v Publisheru je načtení 3D modelu. My jsme použili data z Autodesk Inventoru, takže data Publisheru jsou asociativní (prolinkována) s daty Inventoru. Jinými slovy, jestliže konstruktér udělá změnu v návrhu, tato změna může být promítnuta rovnou i do katalogového listu.
Podobně jako při vytváření video prezentace, jednotlivé kroky vytváření katalogového listu se zaznamenávají do snímků v tzv. Storyboardu. Není to nutné, nicméně je to výhodné např. při vytváření více katalogových listů, které jsou si více méně podobné. Tímto bychom mohli jednotlivé snímky zkopírovat do dalších storyboardů a ušetřit si tím opakovanou práci.
Při tvorbě katalogového listu jsme použili jednoduchý rozstřel – pouze jsme rozpojili konektor. Následně jsme vytvořili podélný řez, s tím že některé díly jsme z řezu vyloučili. Poté jsme vytvořili detailní pohled na uložení pinu v plastové části konektoru. Řezů a detailních pohledů může být nadefinováno několik, s tím, že je možné je různě zapínat a vypínat podobně jako jednotlivé komponenty. Po nadefinování jednotlivých „pohledů“ jsme zakótovali pomocí 3D kóty přesazení plastové a kovové části konektoru. A nakonec jsme vytvořili rozpisku s náhledem na jednotlivé díly, číslem a názvem dílu, pro snadnou orientaci. Jednotlivé pozice je možné vytvářet automaticky zároveň s tvorbou rozpisky, případně ručně.
Záznam celého je zde:
Poslední část této webinářové série bude věnována poslední fázi práce v Publisher – publikování. Ukážeme si, jaké máme možnosti při publikování ať už statické prezentace typu katalogový list nebo video prezentace. Projedeme jednotlivé datové formáty – obrázky, videa, interaktivní formáty apod. Nenechte si ujít tuto závěrečnou část.