Modelování pro začátečníky: Vysunutí
Příkaz Vysunutí je prvním z modelovacích nástrojů a z pohledu náročnosti použití i nejjednodušší. Následující text ukazuje postup vymodelování jednoduchého kusu nábytku stolku, při jehož tvorbě vystač…
Příkaz Vysunutí je prvním z modelovacích nástrojů a z pohledu náročnosti použití i nejjednodušší. Následující text ukazuje postup vymodelování jednoduchého kusu nábytku stolku, při jehož tvorbě vystačíte pouze s funkcí Vysunutí.
Příprava
Rodina (Komponenta) se v Revit Architecture vytváří v samostatném souboru nebo ji můžete vymodelovat přímo v projektu, ve kterém ji chcete použít.
1. Na záložce Výchozí klepněte na ikonu Komponenta > Vytvořit komponentu (obr. 1-A).
2. Z seznamu nabízených Kategorií rodin vyberte Nábytek (obr. 1-B).
3. Vytvářenou rodinu vhodně pojmenujte (obr. 1-C).
Noha stolku
Modelování stolku začneme od čtveřice nohou, které budou mít každá jednoduchý čtvercový půdorys.
4. Na záložce Výchozí klepněte na ikonu Vysunutí (obr. 2-A).
5. Z nabídky kreslících nástrojů vyberte Obdélník (obr. 2-B).
6. V poli Hloubka zadejte požadovanou výšku nohou (obr. 2-C).
7. Nakreslete půdorysný tvar první nohy (obr. 2-D).
Všechny rozměry se zadávají v milimetrech.
8. Vyberte nákres půdorysného tvaru nohy a na záložce Výchozí klepněte na ikonu Kopírovat (obr. 3-A).
9. Vytvořte kopie dalších tří půdorysných nákresů nohy (obr. 3-B).
10. Na záložce Výchozí klepněte na ikonu Dokončit režim úprav (obr. 3-C).
Deska stolku
Deska stolku se vytvoří stejným příkazem a postupem jako nohy. Nastavení požadované výšky a tloušťky desky stolku se zadává v dialogu Vlastnosti.
11. Vyberte vymodelovanou desku stolku (obr. 4-B).
12. Vy dialogu Vlastnosti zadejte Počátek vysunutí (výška spodku desky na podlahou) a Konec vysunutí (výška desky nad podlahou) (obr. 4-A).
13. Pro úplné dokončení modelu klepněte na ikonu Dokončit model na záložce Upravit (obr. 4-C).
Rozdíl hodnot počátku a konce vysunutí je tloušťka desky stolku.
Stolku lze přidat další vlastnosti (parametry), kterými lze určit materiál nebo měnit rozměry.