Používáme Autodesk Impression 3, 2. část
Využití Autodesk Impression pro tvorbu vektorových objektů najde své uplatnění opravdu v řadě oblastí. Všechny objekty definované v aplikaci jsou dostupné v záhlaví aplikace a řeší jednotlivé konstruk…
Využití Autodesk Impression pro tvorbu vektorových objektů najde své uplatnění opravdu v řadě oblastí. Všechny objekty definované v aplikaci jsou dostupné v záhlaví aplikace a řeší jednotlivé konstrukční úlohy. Pro přesné kreslení lze využít především nástroje krok. Ten je aktivován v pravém dolním rohu aplikace.
Aktivace kroku v aplikaci
V nabídce vektorových objektů najdeme křivky, obdélník, elipsu a polygon. Všechny tyto objekty jsou definovány pomocí vrcholových, případně řídících bodů pomocí, kterých lze také tvar objektů částečně modifikovat. Aplikace ovšem neumožňuje žádné rozsáhlejší manipulace s vrcholy.
Základní kreslení vektorového čtverce
Při kreslení objektů lze efektivně využívat uchopovacích módů, které usnadňují podobně jako v AutoCADu vyhledávání charakteristických bodů objektů. Lze tak kreslit velmi pohodlně, efektivně a snadno.
Úhlopříčka čtverce
Velmi užitečnou funkcí v Autodesk Impression je styl kreslicího pera. Obsahuje řadu diametrálně odlišných šablon a nastavení. Všechna tato nastavení lze využít při tvorbě a modifikaci grafického návrhu.
Nastavení vzoru pera
Hranice navrhovaných vektorových objektů lze automaticky využít jako definičních objektů pro tvorbu výplní. Ty jsou k dispozici v profilech, které lze uživatelsky modifikovat.
Základní vytvoření výplně
Jednotlivé styly jsou navíc velmi praktické i z pohledu aplikace na objekty. Obsahují proporcionální prvky, které ovlivňují finální vzhled objektů například z hlediska kontur.
Modifikace vzorů výplně