portál uživatelů
softwarů Autodesk

Používáme Autodesk Impression 3, 2. část

Strojírenství

Využití Autodesk Impression pro tvorbu vektorových objektů najde své uplatnění opravdu v řadě oblastí. Všechny objekty definované v aplikaci jsou dostupné v záhlaví aplikace a řeší jednotlivé konstruk…

Používáme Autodesk Impression 3, 2. část

Využití Autodesk Impression pro tvorbu vektorových objektů najde své uplatnění opravdu v řadě oblastí. Všechny objekty definované v aplikaci jsou dostupné v záhlaví aplikace a řeší jednotlivé konstrukční úlohy. Pro přesné kreslení lze využít především nástroje krok. Ten je aktivován v pravém dolním rohu aplikace.


Aktivace kroku v aplikaci

V nabídce vektorových objektů najdeme křivky, obdélník, elipsu a polygon. Všechny tyto objekty jsou definovány pomocí vrcholových, případně řídících bodů pomocí, kterých lze také tvar objektů částečně modifikovat. Aplikace ovšem neumožňuje žádné rozsáhlejší manipulace s vrcholy.


Základní kreslení vektorového čtverce

Při kreslení objektů lze efektivně využívat uchopovacích módů, které usnadňují podobně jako v AutoCADu vyhledávání charakteristických bodů objektů. Lze tak kreslit velmi pohodlně, efektivně a snadno.

 
Úhlopříčka čtverce

Velmi užitečnou funkcí v Autodesk Impression je styl kreslicího pera. Obsahuje řadu diametrálně odlišných šablon a nastavení. Všechna tato nastavení lze využít při tvorbě a modifikaci grafického návrhu.
 

Nastavení vzoru pera

Hranice navrhovaných vektorových objektů lze automaticky využít jako definičních objektů pro tvorbu výplní. Ty jsou k dispozici v profilech, které lze uživatelsky modifikovat. 
 

Základní vytvoření výplně

Jednotlivé styly jsou navíc velmi praktické i z pohledu aplikace na objekty. Obsahují proporcionální prvky, které ovlivňují finální vzhled objektů například z hlediska kontur.

 
Modifikace vzorů výplně