portál uživatelů
softwarů Autodesk

Styly povrchu v Inventor studiu

Strojírenství

Styly povrchu Nabídka stylů povrchu (Obr. 1) obsahuje možné vzhledy, které můžeme použít pro jednotlivé součásti. Nastavení jednotlivých stylů povrchu umožňuje volbu barvy, odlesku, neprůhlednost…

Styly povrchu v Inventor studiu

Styly povrchu

Nabídka stylů povrchu (Obr. 1) obsahuje možné vzhledy, které můžeme použít pro jednotlivé součásti. Nastavení jednotlivých stylů povrchu umožňuje volbu barvy, odlesku, neprůhlednosti, mapy rozptýlení a hrbolu. Výchozí styl součásti určuje nastavení barev u modelu součásti.

 

Obr. 1 – Dialogové okno Styly povrchu

Změna a vytvoření nového stylu povrchu u součásti

V otevřeném okně Styly povrchu označíme v nabídce požadovaný styl povrchu pravým tlačítkem myši. V místní nabídce zvolíme možnost Kopírovat styl plochy (Obr. 2) a zvolíme název nového stylu. Tím jsme vytvořili nový styl povrchu, který si převzal informace o vzhledu materiálu ze zvoleného materiálu. Dialogové okno uzavřeme a pro zvolenou součást nastavíme nově vytvořený barevný vzhled. (Obr. 3)

 

Obr. 2 – Zkopírování stylu Kov-ocel (zkorodováno)

 

Obr. 3 – Nastavení nového barevného stylu součásti 

Změna vlastností nového stylu povrchu

V okně Styly povrchu na kartě základní můžeme změnit barvy (okolní, rozptýlená, odražená, vyzařující) součásti. (Obr. 4) Na dalších kartách nastavíme lesklost součásti s možností zvolit obrázek odlesku (Obr. 5), průhlednost a lom světla materiálu. Na kartě Mapa rozptýlení nalezneme obrázek použité textury a nastavení měřítka a otočení textury. (Obr. 6) Karta Mapa hrbolu vytváří nerovnosti na povrchu součásti. Nerovnosti neovlivňují strukturu povrchu. Tyto nastavení používáme pro realističtější vzhled součásti při rendrovaní součásti.

 

 Obr. 4 – Změna odražené barvy stylu povrchu součásti

 

 Obr. 5 – Porovnání nastavení lesklosti součásti po rendrování

 

Obr. 6 – Porovnání nastavení mapy rozptýlení součásti po rendrování