portál uživatelů
softwarů Autodesk

Ladíme materiály v Autodesk Showcase 2014 část 17.

Strojírenství

Práci s materiály v Autodesk Showcase si dnes předvedeme na komplexnější úloze, kterou si můžete vyzkoušet díky dostupnosti modelu přímo na vzorových modelech. Pokusíme se o vizuální modifikaci cifern…

Ladíme materiály v Autodesk Showcase 2014 část 17.

Práci s materiály v Autodesk Showcase si dnes předvedeme na komplexnější úloze, kterou si můžete vyzkoušet díky dostupnosti modelu přímo na vzorových modelech. Pokusíme se o vizuální modifikaci ciferníku hodinek a o celkovou změnu grafické prezentace.

Výchozí model hodinek

Prvním krokem je výběr vhodného ciferníku. Záměrně je zvolen ciferník z historického budíku, který se pokusíme v prvním kroku modifikovat v souladu se svými představami. Současně provedeme retuš čísel na číselníku.

Primární ciferník

Současně s retuší čísel na ciferníku upravíme jeho barevné podání prostým posunem barevného spektra k modrým odstínům a ciferník lehce zaostříme. Procedura je provedena kompletně v Gimpu pro Windows.

Posun barevného spektra

Skrytí sklíčka

Na modelu hodinek pro lepší přístup k ciferníku skryjeme v prvním kroku sklíčko. Tato modifikace umožní snadnou editaci objektů pod ním skrytých.

Oddělení plochy

Původní ciferník se skládá z řady objektů a je tedy nutné pro vlastní mapování jeho textury oddělit samostatnou část, v našem případě plochu s čísly.

Přiřazení textury

Texturu ciferníku přiřadíme na úrovni povrchové textury, pro lepší zvýraznění můžeme tutéž texturu také definovat v oddílu bump.

Načtený ciferník a modifikace jeho rozměrů

Použijeme výhradně plošné mapování na objekt s editací pomocí manipulátoru. Tento proces je naprosto nejrychlejší možností jak definovat potřebné rozměry textury vůči modelu.

Definice dalších materiálů hodinek

Finální vzhled hodinek již modifikujeme prostou náhradou materiálů, případně osvětlení.

Finální vizualizace po modifikaci osvětlení