Ladíme materiály v Autodesk Showcase 2014 část 17.
Práci s materiály v Autodesk Showcase si dnes předvedeme na komplexnější úloze, kterou si můžete vyzkoušet díky dostupnosti modelu přímo na vzorových modelech. Pokusíme se o vizuální modifikaci cifern…
Práci s materiály v Autodesk Showcase si dnes předvedeme na komplexnější úloze, kterou si můžete vyzkoušet díky dostupnosti modelu přímo na vzorových modelech. Pokusíme se o vizuální modifikaci ciferníku hodinek a o celkovou změnu grafické prezentace.
Výchozí model hodinek
Prvním krokem je výběr vhodného ciferníku. Záměrně je zvolen ciferník z historického budíku, který se pokusíme v prvním kroku modifikovat v souladu se svými představami. Současně provedeme retuš čísel na číselníku.
Primární ciferník
Současně s retuší čísel na ciferníku upravíme jeho barevné podání prostým posunem barevného spektra k modrým odstínům a ciferník lehce zaostříme. Procedura je provedena kompletně v Gimpu pro Windows.
Posun barevného spektra
Skrytí sklíčka
Na modelu hodinek pro lepší přístup k ciferníku skryjeme v prvním kroku sklíčko. Tato modifikace umožní snadnou editaci objektů pod ním skrytých.
Oddělení plochy
Původní ciferník se skládá z řady objektů a je tedy nutné pro vlastní mapování jeho textury oddělit samostatnou část, v našem případě plochu s čísly.
Přiřazení textury
Texturu ciferníku přiřadíme na úrovni povrchové textury, pro lepší zvýraznění můžeme tutéž texturu také definovat v oddílu bump.
Načtený ciferník a modifikace jeho rozměrů
Použijeme výhradně plošné mapování na objekt s editací pomocí manipulátoru. Tento proces je naprosto nejrychlejší možností jak definovat potřebné rozměry textury vůči modelu.
Definice dalších materiálů hodinek
Finální vzhled hodinek již modifikujeme prostou náhradou materiálů, případně osvětlení.
Finální vizualizace po modifikaci osvětlení